۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴

۶۷ پروژه شاخص در سال ۹۷ برای افزایش کیفیت زندگی درجنوب شرق تهران

۶۷ پروژه شاخص  در سال ۹۷ برای افزایش کیفیت زندگی درجنوب شرق تهران

دومین جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه ۱۴ در سال ۹۷ با محوریت تحلیل عملکرد سال ۹۶،تشریح برنامه های سال ۹۷ وبرنامه ریزی جهت تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه فرهود حمیدی فراهانی شهردار منطقه ضمن تبریک فرارسیدن ایام و اعیاد شعبانیه به ارائه گزارشی جامع پیرامون عملکرد سال گذشته شهرداری منطقه ۱۴ تهران و همچنین برنامه سال جاری شهرداری این منطقه پرداخت.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با اشاره به اهم پروژه های این منطقه در سال گذشته عنوان کرد:سالی که گذشت،سال بسیار مهمی در مدیریت شهری تهران و به طبع آن شهرداری منطقه ۱۴ بود. در سال ۱۳۹۶ توانستیم به رغم محدودیت ها و چالش های اعتباری و هزینه ای د ر ۷۶ پروژه شاخص این منطقه به پیشرفت و نتیجه قابل ملاحظه ای برسیم که تعیین تکلیف اراضی تاکسیرانی پس از ۲۰ سال، خرید و تحویل املاک مورد نیاز خط ۶ و ۷ مترو و تعیین تکلیف اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب،ساماندهی میادین و معابر خاص منطقه ۱۴، راه اندازی مرکز کارآفرینی بهاران، محوطه سازی بخشی از  ایستگاه مترو خط  ۶ و ۷، ساماندهی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی ،انجام قسمتی از  طرح تعریض خیابان کرمان، ساخت  اسکان کارگری نواحی ۴ و۵، تعریض بزرگراه بسیج ، احداث تجهیز مرمت و نگهداری شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی از نمونه مهم ترین این پروژه های در سال گذشته است.

حمیدی فراهانی با اشاره به پروژه های جدید مستمر و غیر مستمر منطقه ۱۴ تهران در سال ۹۷ عنوان کرد: در سال جاری ۶کدپروژه جدید مستمر و غیر مستمر در این منطقه تعریف شده است که می توان از احداث اسکان کارگری نواحی ۲ و ۳ ،عملیات ساماندهی ترافیکی محدوده حریم منطقه ۱۴ واحداث و توسعه فضای سبز بزرگراه امام علی(ع)  و ... بعنوان بخشی از این پروژه ها یاد کرد.

وی در خصوص پروژه های عمرانی منطقه  ۱۴ تهران در سال جاری یادآور شد :۶۷ پروژه شاخص  در سال ۹۷ برای این منطقه با اعتبار ابلاغی ۵۴.۵  میلیارد تومان تعریف شده است که شامل ۱۸ پروژه خدمات شهری و محیط زیست، ۲۰ پروژه ترافیک، ۹ پروژه فرهنگی و اجتماعی، ۱۹ پروژه عمرانی و یک کد پروژه شهرسازی می شود.

شهردار منطقه ۱۴ تهران از اصلاح سیستم شبکه آبیاری فضای سبز منطقه ، احداث پایانه ایستگاه بسیج در خط۷ مترو،احداث اسکان کارگری نواحی ۲ و ۳، احداث و بهره برداری فاز دو طرح تعریض بزرگراه بسیج – رحیمی،ساماندهی محور خاوران،ادامه تملک اراضی جهت  تعریض خیابان کرمان،نورپردازی بزرگراه شهید محلاتی،تکمیل و راه اندازی سرای محله تاکسیرانی،احداث پایانه تاکسی تقاطع محلاتی – نبرد واحداث مسیردوچرخه و فعال نمودن کلوپ دوچرخه سواربه عنوان مهم ترین برنامه های سال ۹۷ منطقه ۱۴ تهران نام برد.

در ادامه جلسه شهردار و رییس کمیته تدوین برنامه ۵ ساله سوم منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کمیته تخصصی تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری منطقه ۱۴ تهران عنوان کرد: این کمیته با هدف شناسائی چالش ها،ظرفیت ها و فرصت های منطقه ۱۴ تهران  در جهت تدوین گزارش های تخصصی و علمی خصوص تدوین برنامه ۵ ساله سوم منطقه ۱۴ تهران، مشارکت در تدوین اهداف و طرح ها و پروژه ها و خدمات شهرداری تهران در سطح منطقه و انجام سایر امور محوله از سوی دبیرخانه ستاد مرکزی تشکیل شده  با جدیت تمام در حال انجام وظیفه در جهت نیل سریع،علمی،دقیق و کارشناسی اهداف تعیین شده است.

وی ادامه داد : در راستای نیل به گزارشی دقیق،همه جانبه،علمی و کارشناسی  از شرایط و وضع موجود اقدام به تدوین پرسشنامه هایی کارشناسی شده بر پایه ظرفیت های مدیریت شهری در این منطقه شد که هدف از تدوین و تکمیل این پرسشنامه ها شناسایی و تحلیل عوامل منطقه­ای مؤثر بر مسائل شهر تهران و مسائل خاص این منطقه عنوان است.

حمیدی فراهانی ادامه داد: جلسات کارگروه تدوین برنامه ۵ ساله سوم این منطقه به طور منظم و با هم اندیشی تمامی صاحب نظران این عرصه به صورت مداوم در حال برگزاری است که امیدوارم نتیجه تلاش من و همکارانم در این کمیته توسعه پایدار در مقیاس منطقه محوری به معنای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عزیز،فهیم و انقلابی دارالمومنین شهر تهران باشد.

کد خبر 4293286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha