۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵

مدیرعامل‌سازمان‌انتقال‌خون‌خبرداد:

افتتاح کارخانه کیسه خون با مشارکت فرانسه/اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر

افتتاح کارخانه کیسه خون با مشارکت فرانسه/اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر

کرج - مدیرعامل سازمان انتقال خون از افتتاح کارخانه کیسه خون در ایران با مشارکت فرانسه خبر داد و گفت: برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر پور فتح‌الله پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در کرج، با اشاره به اینکه امکان تولید انواع کیسه‌های خونی در این کارخانه وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون به واردات کیسه‌های خونی نیاز داشتیم، با افتتاح این کارخانه از واردات بی‌نیاز شده و خودکفا می‌شویم.

وی با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این کارخانه، گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاران خارجی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بابیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه کیسه خون بالاتر از سطح نیاز کشور است، گفت: این کارخانه در یک نوبت امکان تولید ۶ میلیون کیسه خون را دارد و درصورتی‌که سه نوبت‌کار کند ۱۸ میلیون کیسه خون تولید می‌شود، در این صورت می‌توانیم محصول را صادر کنیم.

پور فتح‌الله با اشاره به خرید ۱۷ میلیون کیسه خون در کشور، تصریح کرد: با خودکفایی در تولید کیسه خون‌ و صادرات آن، می‌توانیم دانش این حوزه را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این کارخانه برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، گفت: در صورت صادرات محصولات کیسه خون به بازارهای خارجی امکان اشتغال‌زایی برای ۴۰۰ متخصص وجود خواهد داشت.

کد خبر 4296195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha