۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۹

عضو شورای شهر شیراز:

ریزگرد در شیراز نشان از بی‌توجهی مسئولین به استان‌های مرزی است

ریزگرد در شیراز  نشان از بی‌توجهی مسئولین به استان‌های مرزی است

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت: بی توجهی مسئولین کشور به موضوع گرد و غبار باعث شده که امروز این بحران به استان‌های غیر مرزی و مرکزی کشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر امامی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: بحث مهم آلودگی هوا از این منظر که آنقدر مسؤلین درسطح ملی این موضوع اساسی را سالیان سال مورد بی توجهی قرار دادند که گذشته از استانهای مرزی هم اکنون به مرکز و جنوب ایران و به شیرازکه از لحاظ زیبایی ومواهب طبیعی زبانزد خاص وعام بود رسیده و مردم دچار خسران بزرگ وزیانباری قرارگرفته‌اند.

وی ادامه داد: گذشته ازاینکه این آلودگی موجب افزایش بیماریهای متعدد خواهد شد و هزینه های زیادی برمردم تحمیل می شود قطعا در اقتصاد کلان شهری و کاهش مسافران دراین فصل مهم بر شهر شیراز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: ازآن مهمتر اینکه در بخش ستاد بحران و اطلاع رسانی به مردم نیز به درستی عمل شود  و به علت تاخیر در اطلاع رسانی بموقع وکافی, زمانی مردم متوجه شدند که همه بچه های خود را به مدارس فرستاده بودند حال لازم است با تعامل هرچه بیشتر و دوستی وارتباط حسنه باکشورهای همسایه‌ که خودکانون همین ریزگردها هستند و ما نتوانسته ایم با آنان به یک نقطه مشترک برای رفع این بحران بزرگ که تقریبا بخش عمده ای ازمملکت ما را درگیرخود کرده است برسیم لازم است بجای دوری از کشورهای هم مرز سطح دیپلماسی خود را بسمت مطلوبتری هدایت کنیم و این مشکل بزرگ را حل نمائیم .

 امامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:کمترین توقع و انتظاری که مردم از شورای پنجم دارند، این است که شورا، سیاست های راهبردی و برنامه خود در بحث توسعه شهر را، به طور مشخص و شفاف و در چهارچوب اختیارات قانونی، به اطلاع عموم برساند، تا امکان ارزیابی از عملکرد آنها، برای مردم راحت تر و دقیق تر، میسر گردد. 

وی ادامه داد: امروز انسانها به تجربه دریافته اند که دیگر دوره اعتماد کردن به انسانها به عنوان مدیر لایق و توانمند، تمام شده، ابتدا باید به فکر طراحی یک سیستم و برنامه یکپارچه، منسجم و منضبط بود، تا بر مبنای عمل مدیران به آن برنامه و میزان تحقق آن، بتوان در مورد خوب و بد بودن و یا لایق و نالایق بودن آنها قضاوت کرد.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: شهرداری نیازمند یک تحول نظام اداری و شهرسازی می باشد و شهامت و شجاعت در سالم سازی بدنه شهرداری مورد خواست مردم است اینکه مدام از مجموعه تعریف کنیم اما مردم نظرشان با ما کاملا" متفاوت باشد  جای سوال و تامل است.

امامی تاکید کرد:  توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی با در نظر گرفتن تعامل و ارتباط با شهر ها و بخش های شهرستان شیراز مثل صدرا، خانه زنیان، داریون و... به منظور انتقال مراکز نظامی، بیمارستانی، علمی و کارخانه های صنعتی مثل پشم شیشه، روغن نباتی، کارخانه سیمان و مدیریت بازیافت و پسماند و برای کاهش ترافیک و ایجاد تعامل با شهردار ی ها و دهیاری ها برای جلوگیری از مهاجرت و ایجاد هزاران آسیب و مشکل فرهنگی و اجتماعی و ترافیکی در کلان شهر شیراز از خواسته های مردم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ایام اخیر بعد از گران شدن ارز , قیمت مواد غذایی و میوه به صورت غیر متعارف و زیادی بالا رفته از سازمان صنعت و تجارت و معدن در خواست میگردد نسبت به نظارت  و کنترل بازار اهتمام بیشتری ورزیده تا فشار بیش از حد به مردم وارد نگردد مضاف بر اینکه در آغازماه مبارک رمضان گرانی و تورم باعث جو روانی واحساس نارضایتی بیشتر شهروندان خواهد شد.

کد خبر 4296824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha