۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲

معاون وزارت ورزش و جوانان:

لزوم اعتماد دولت به جوانان/اشتغالزایی از طریق تشکل ها اولویت است

لزوم اعتماد دولت به جوانان/اشتغالزایی از طریق تشکل ها اولویت است

انزلی-معاون وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم اعتماد دولت به توانمندی جوانان در عرصه های مدیریتی، گفت: ایجاد اشتغال از طریق تشکل ها برای جوانان اولویت و هدف وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ محمد مهدی تندگویان در مراسم اختتامیه نخستین دوره توانمندسازی کارآفرینان و انتخاب جوانان کارآفرین برتر کشور که پیش ازظهر سه شنبه در دهکده ساحلی شهرستان انزلی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم به وعده های داده شده در حوزه جوانان هر چه سریعتر جامعه عمل بپوشانیم.

وی به موضوع تخصصی سازی در حوزه تشکل های مردم نهاد جوانان که در سراسر کشور شکل گرفته و جزء برنامه ها و اولویت های وزارتخانه در سال جاری است اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری شرایط به گونه ای شود که جوانان مشغول در حوزه های محتلف در این زمینه دستاوردهای خود را به صورت عینی مشاهده کنند.

اعتماد به توان جوانان در حوزه مدیریتی از سوی مسئولان

معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در این حوزه دولت فقط به عنوان ناظر و راهنما عمل می کند، گفت: تمامی دستاوردهای به دست آمده در حوزه تشکل های جوانان در سطح استان گیلان به واسطه تلاش خود این جوانان به دست آمده است.

وی با تأکید براینکه اگر مسئولان به جوانان اعتماد کنند بزرگ ترین دستاوردها در حوزه ها مختلف برای کشور بدست خواهد آمد، خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته در حوزه جوانان وعده ها و قول های بسیاری داده شده که عملی نشده است و برای رشد و ارتقای این حوزه نیازمند امید و تلاش بیشتر و اعتماد به توان جوانان هستیم.

تندگویان در ادامه با بیان اینکه جوانان نیروی محرکه ای هستند که ایران را دوباره زنده و امید را به آن باز می گردانند، تصریح کرد: در دوره ای نسبت به حضور جوانان در عرصه های مختلف کشور کم کاری و غفلت شده است که آسیب ها و خسارت آن نیز قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم به این باور رسیده اند که یکی از راهکارهای نجات کشور از بحران ها حضور جوانان در عرصه ها مدیریتی است  ٬ افزود: انتخاب هزار جوان در انتخابات شورای شهر و روستا و همچنین تشکیل فراکسیون جوان برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی تأیید این ادعاها است.

معاون وزارت ورزش و جوانان امروز جوانان نیز به این باور رسیده اند که باید در عرصه های مختلف مدیریتی حضور داشته باشند ٫ یادآورشد: بارها به دولت تأکید و هشدار داده شده که اگر پای میز مذاکره با جوانان ننشینند جوانان آنها را شکست خواهند داد.

حضور فعال جوانان ایرانی در عرصه فناوری و تکنولوژی

وی با بیان اینکه شاهد حمایت دولت در زمینه حضور جوانان در عرصه های مدیریتی نیز هستیم، ادامه داد: تلاش می کنیم تاخواسته و مطالبات جوانان در دولت بیان شده و عملی شود.

تندگویان با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه بکاری گیری جوانان در حوزه مدیریتی کشور که بارها از سوی ایشان بیان شده است ٬ اظهار کرد: ایشان معتقد هستند که مشاور جوان در دستگاه های دولتی معنایی نداشته بلکه امروز نیازمند مدیر جوان در دستگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده تحول در حوزه جوانان کشور قابل مشاهده است ٬ گفت: قطعا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و مطمئنا در این مسیر با موانع و مشکلاتی نیز روبه رو خواهیم شد.

معاون وزارت ورزش و جوانان در ادامه به هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره و تأکید کرد: حضور جوانان در این عرصه و اعتماد به مدیریت و توان آنها در آن سال ها سبب پیروزی ایران در این جنگ شد امروز نیز نیازمند همان اعتماد به توانمندی جوانان هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و علم و همچنین میزان اطلاعات و ارتباط جوانان امروز با دنیا ٬ اظهار کرد: وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و حضور فعال جوانان ایرانی در این زمینه و در بخش های مختلف اعم مشاغل خدماتی ٬ هنری و فرهنگی غیرقابل انکار بوده و دولت نیز حمایت لازم را در این زمینه باید انجام دهد.

برگزاری همایش کارآفرینی در راستای شناسایی توانمندی جوانان ایرانی

تندگویان با اشاره به برگزاری همایش کارآفرینی در انزلی ٬تصریح کرد: این یک گام کوچک برای شناخت توانمندی ها و استعدادهای جوانان ایرانی در حوزه کارآفرینی است و قطعا ادامه دار  خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش با جدیت به دنبال اشتغال زایی از طریق کارآفرینی در میان جوانان است، افزود: وزارتخانه معتقد است که اشتغال زایی برای جوانان باید از طریق تشکل ها صورت گیرد .

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دستاوردهای بدست آمده در این همایش باید از سوی خود جوانان حفظ شود، ادامه داد: دولت و وزارت ورزش تنها به عنوان حمایت کننده در این زمینه عمل می کند.

کد خبر 4297374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha