۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان:

تبلیغات دینی تقویت شود/استکبارستیزی پیشانی نظام است

تبلیغات دینی تقویت شود/استکبارستیزی پیشانی نظام است

همدان - مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان بابیان اینکه باید تبلیغات دینی را تقویت کرد، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ ایثار، اخلاص، از خودگذشتگی و خدامحوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی اصفهانی بعدازظهر سه شنبه در همایش روحانیون و مبلغین استان همدان بابیان اینکه روحانیون و مبلغان باید در کنار منبر نمازجماعت، تبلیغ، تحصیل و تدریس به دنبال شناخت نیروهای ارزشی و تشویق آنها برای ورود به حوزه‌های علمیه باشند، گفت: روحانیون نباید از امر تبلیغ دین خسته شوند.

وی با اشاره به ۱۵۰۰ طلبه حوزه علمیه همدان و بیان اینکه باید تبلیغات دینی را تقویت کرد، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ ایثار، اخلاص، از خودگذشتگی و خدامحوری است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان خطاب به مبلغان و روحانیون بابیان اینکه ماه رمضان هر کجا منبر رفتید از دستاوردهای انقلاب بگویید چراکه برخی می‌خواهند مردم را از انقلاب ناامید کنند، گفت: اگر انقلاب ضعیف شود همچون افغانستان، عراق و سوریه امنیت نخواهیم داشت.

حفظ اصل انقلاب بر عهده مبلغان و روحانیون است

حجت الاسلام موسوی اصفهانی حفظ اصل انقلاب را اوجب واجبات برشمرد و عنوان کرد: حفظ اصل انقلاب بر عهده مبلغان و روحانیون است.

وی بابیان اینکه استکبارستیزی پیشانی نظام است و باید مراقب بود که خط سازش با آمریکا را دوباره در مذاکره با اروپا ترسیم نکنند چراکه سگ زرد برادر شغال است، گفت: این مسائل باید برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی تبیین بیانات مقام معظم رهبری توسط مبلغان و روحانیون را خواستار شد و عنوان کرد: مردم باید در جریان مسائل قرار گیرند و امید به نظام در مردم افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه هدف تبلیغ در نگاه توحیدی و نگاه اسلامی مشخص است، گفت: در نگاه توحیدی و اسلامی خدامحوری و اجتناب از طاغوت هدف تبلیغ است.

تبلیغ دین توسط مبلغان حیات جامعه به ویژه حیات معنوی را تضمین می‌کند حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه باید خدامحوری، عبادت و اطاعت الهی در جامعه نهادینه شود، گفت: تبلیغ دین توسط مبلغان حیات جامعه به ویژه حیات معنوی را تضمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز برخی می‌گویند استکبار، انقلاب اسلامی را به چالش کشیده است که سخت در اشتباهند چراکه این انقلاب اسلامی است که استکبار، استعمار و صهیونیسم را به چالش کشیده است، گفت: مبلغان باید به مناسبت‌های ماه رمضان، سوم خرداد، سالروز ارتحال امام (ره) توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه با تاکید براینکه ماه رمضان فرصتی برای اوج گرفتن انسان و فتح قله های انسانی به واسطه خودسازی است که در این ماه بر آن توصیه شده است، گفت: برکت ماه رمضان وصف ناشدنی است.

حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: در این ماه مبلغان، مادحین، اعضای شبکه تبلیغ و جامعه قرآنی باید با محور قراردادن مبانی قرآن و عترت آگاهی لازم را در جامعه ایجاد کنند تا عموم مردم جامعه مسیر خوشبختی را طی کنند و سعادت دنیوی و اخروی را در پایان ماه رمضان برای خود به ارمغان آورند.

دشتکی با اشاره به شعار سال و ضرورت تبیین آن، گفت: باید سبک زندگی و فرمایشات هدایتگر ائمه معصومین(ع) را به‌ عنوان الگوهای تمام نشدنی و خدشه ناپذیر درتمام عرصه ها، سرمشق و سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم تا در راه سعادت و نیک بختی گام برداشته و جامعه ای سالم و رو به رشد و عاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار شبکه تبلیغی در فرهنگ سازی و تبیین مسائل مختلف در بین آحاد جامعه، افزود: در بحث شعار سال و تحقق اهداف مهم و تعیین کننده آن نیز بدون تردید مجموعه نهاد فرهنگی دینی سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه تبلیغی به خصوص روحانیون مبلغ و بانوان مبلغه می توانند در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این مهم در جامعه و ترغیب آحاد ملت برای مشارکت همگانی در حمایت ازکالای ایرانیبسیار موثر و تعیین کننده باشند.

وی رشد و توسعه کشور و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی را در گرو عملیاتی شدن وتحقق حمایت ازکالای ایرانی دانست و افزود: با اهتمام ملی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی و توجه داشتن به اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی مصرف کالاهای ایرانی می توان اقتصادی شکوفا و قابل اتکا داشت.

مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان نیز بابیان اینکه درد امروز این است که گرفتار کم‌آبی هستیم، گفت: طی ۵۰ سال اخیر کمبود بارندگی و آب داشتیم اما درمان این درد به دست مسئولان، مردم جامعه و به ویژه علماست.

حجت‌الاسلام ابراهیم بهرامی تاکید کرد: باید مردم را با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا کنیم که و یادآوری این مهم به عهده مبلغان و روحانیون است.

کد خبر 4297659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha