۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۵

فرماندار ری:

ثبت روز جهانی ری سنگ بنایی برای آیندگان است

ثبت روز جهانی ری سنگ بنایی برای آیندگان است

ری- فرماندار ری گفت: ثبت روز جهانی ری در سال ۲۰۱۹ سنگ بنایی برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور ظهر یکشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ری که با محوریت تصویب روز جهانی ری در سال ٢٠١٩ برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته ری در مسیر را ابریشم قرارداشته است امروز ما از ظرفیت بسیار بزرگی به نام تاریخ در منطقه ری برخوردار هستیم که بر خورداری از این ظرفیت می تواند سرمایه عظیمی برای مردم این منطقه باشد حتی برای تهران که دارای ۲۰۰ سال قدمت است نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جمالی پور افزود: میراث فرهنگی و گردشگری باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد چرا که ما در کشور جایی را مانند ری نداریم که بتواند،تعداد زیادی اثار تاریخی دوران مختلف را در خود رقم بزند و امیدواریم که برنامه های امروز مقدمه ای باشد برای معرفی ری البته بزرگن در دنیا ی را به خوبی می شناسند و در تربیت دانشمندان و حضور حضرت عبدالعظیم نیز گویای این مسئله است.

وی در ادامه با بیان اینکه شناساندن ری هویت ملی ایران است گفت: در این موضوع فقط مسئله ری در میان نیست لذا همه دستگاه های ملی استانی و شهرستانی باید کنار هم قرار بگیرند و از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که از این تاریخ و فرهنگ حمایت کنند تا در سال ۲۰۱۹ یک سنگ بنایی برای آیندگان قرار دهیم.

فرماندار ری گفت: ما هم اکنون در شرایط ویژه ای در بعد بین المللی قرار گرفته ایم و تنها چیزی که ما را در این زمینه مصون می کند تولید ملی است و در صورتی می توانیم در کشور به توسعه برسیم که از تولید و کالای ایرانی حمایت کنیم و نباید به تولیدگر به عنوان یک مزاحم نگاه کرد در صورتی که تولیدگر مقدس است و در این شرایط باید آنان را محترم بشماریم.

جمالی پور گفت: در حوزه فرمانداری ری با مدیرانی که در کار تولید کنندگان سبب از بین رفتن تولید بشود برخورد می شود چرا که اگرتوفیقی در کشور حاصل شود این توفیق حاصل کار تولیدکنندگان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین مکلف هستند در بین مردم باشند گفت: مسئولین نباید کاری کنند که مردم احساس بدی نسبت به مسئول داشته باشد و باید جلسات استانی را به حداقل رساند و بیشتر به امور مردم رسید.

کد خبر 4301812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha