۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹

دانشجوی جامعه المصطفی از کشور کامبوج عنوان کرد:

مراسم عبادی کشور کامبوج در ماه مبارک رمضان

مراسم عبادی کشور کامبوج در ماه مبارک رمضان

ناصر کوفارابی گفت: اکثریت مسلمانان کشور کامبوج اهل تسنن هستند که در ماه مبارک رمضان اعمال عبادی را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «دعوت» رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می‌پردازد. این ویژه برنامه با حضور «ناصر کوفارابی» دانشجوی جامعه المصطفی از کشور کامبوج از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

ناصر کوفارابی در ابتدای این ویژه برنامه با اشاره به آداب و رسوم مسلمانان کشور کامبوج در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اکثریت مسلمانان کشور کامبوج اهل تسنن هستند که در ماه مبارک رمضان اعمال عبادی را انجام می دهند.

وی در توضیح این مطلب افزود: اهل سنت شب های قدر را در مساجد برگزار می کنند و بعد از نماز مغرب و عشاء نماز مستحبی را به نام تراویح که ۱۲ رکعت است می خوانند و علاوه بر این برای نماز شب هم به مسجد می روند.

دانشجوی جامعه المصطفی از کشور کامبوج بیان کرد: کشور کامبوج ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد که از این جمعیت،  ۷ درصد آن مسلمان و ۹۰ درصد بودایی هستند. جمعیت مسلمانان حدود ۱ میلیون نفر و شیعیان نیز ۳۰۰ نفر است.

ناصر کوفارابی خاطرنشان کرد: بنده در ابتدا سنی و از پیروان مکتب شافعی بودم و به مدت ۶ سال در مدرسه وهابی ها تحصیل کردم اما در یک دوره ای توسط یکی از دوستانم به مکتب تشیع گرویدم. با مطالعه کتاب هایی که دوستم معرفی کرد به این مذهب علاقه‌مند شدم و در نهایت آن را انتخاب کردم.

وی در ادامه گفت: مراسم عبادی ایرانیان در ماه مبارک رمضان خیلی وسیع تر و بهتر از مراسم عبادی مسلمانان در کشور کامبوج است. ایرانیان عاشق عبادت کردن هستند. در ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر مراسم باشکوه تلاوت قرآن برگزار می شود اما در کامبوج فقط در خانه می‌توان قرآن خواند.

دانشجوی جامعه المصطفی از کشور کامبوج در رابطه با برگزاری مراسم شب‌های قدر  در این کشور مطرح کرد: در کشور کامبوج از شب ۲۱ تا شب ۲۷ ماه مبارک رمضان را شب قدر می‌دانند و معمولا ۱۰ روز آخر را برای اعتکاف به مسجد می روند. 

ناصر کوفارابی ابراز کرد: یکی از مراسم های ویژه ای که در ایران در این ماه مبارک برگزار می شود، خواندن دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی است و این یک ویژگی جذاب مراسم های معنوی ایرانیان است اما در کامبوج اینگونه نیست بعد از نماز شب فقط قرآن تلاوت می کنند و سایر عبادت ها را انجام نمی دهند.

وی در خاتمه اظهار کرد: در کشور کامبوج اهمیت زیادی به نماز عید فطر داده می‌شود و همه مردم در آن شرکت می‌کنند به‌گونه ای که اگر کسی در این نماز حاضر نشود، به عنوان فرد غافل شناخته خواهد شد. خریدن لباس نو برای بچه‌ها و هدیه دادن و کمک کردن به فقرا از جمله کارهایی است که در این عید بزرگ انجام می دهیم.

کد خبر 4302239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha