۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد:

اوقات فراغت در خوزستان دارای ضعف است

اوقات فراغت در خوزستان دارای ضعف است

اهواز ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با انتقاد از وجود نگاه فانتزی به اوقات فراغت در خوزستان گفت: به رغم اقتصادی بودن این استان، شاهد ضعف در حوزه اوقات فراغت هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق کریمی کیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با انتقاد از وجود نگاه فانتزی به بحث اوقات فراغت اظهار کرد: خوزستان با آسیب های اجتماعی مواجه است و علاوه بر این یکی از خلاءهای موجود در این استان توجه نکردن مناسب به بحث اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه ضعف در حوزه اوقات فراغت در بیشتر شهرستان های خوزستان مشاهده می شود، افزود: در نقاطی که شهرداری هم پارکی تأسیس می کند، شاهد استقبال زیاد و ازدحام جمعیت هستیم که این امر بیانگر کمبود اماکن تفریحی در شهرها است.

کریمی کیا با بیان اینکه فقر در حوزه های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: در تمام دنیا آموزش دیگر به صورت مستقیم انجام نمی شود و آموزش های مفهومی از طریق بازی و تفریح بصورت نرم و تدریجی مفاهیمی دینی را در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

وی با تأکید بر لزوم آموزش کنترل خشم و حقوق شهروندی به دانش آموزان اضافه کرد: خوزستان در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله رفتارهای شهروندی و آسیب های اجتماعی اوضاع مناسبی ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: استان خوزستان به لحاظ سخت افزاری، صنعتی و اقتصادی مهم بوده و جایگاه بالایی دارد ولی باید از نظر فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کریمی کیا با تأکید بر اینکه بدون آموزش و پرورش نمی توان در حوزه آسیب های اجتماعی نتیجه خوبی را دریافت کرد، گفت: با توجه به شرایط خوزستان و البته داشتن الگوی بومی باید فعالیت های خوبی را در حوزه اوقات فراغت، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان برنامه ریزی و اجرایی کرد.

کریمی کیا عنوان کرد: برای حمایت مالی از دانش آموزان کم برخوردار، بورس تحصیلی تعریف کرده و باعث تشویق آنها به ادامه تحصیل شد؛ این بورس حتی باعث افزایش تحرک تحصیلی و رقابت هم خواهد شد.

وی در پایان خبر داد: اعتبارات دولتی برای دادن بورس تحصیلی درنظر گرفته نشده و این کار را با مشارکت های اجتماعی و شهروندی اجرا می کنیم؛ اگر هر فرد حتی یک هزار تومان به مؤسسه خیریه متولی پرداخت کند شاید بالغ بر ۵۰۰ بورس تحصیلی به مبلغ یک میلیون تومان تأمین شود.

کد خبر 4302281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha