۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

فعالیت ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در خوزستان

فعالیت ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در خوزستان

اهواز ـ معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: راه اندازی تعداد ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان برای سال جاری در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رفیعی دهکردی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: نیاز به آگاهی در خصوص اوقات فراغت  نوجوانان موضوعی پژوهشی، کلیدی و مسئله اول استان در فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به اینکه تعهد، مشارکت پذیر بودن، آگاه، صرفه جو، با اخلاق و خلاق از جمله شاخص های یک انسان سالم برای زندگی اجتماعی است، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مهمترین دستگاه تعلیم و تربیت عمومی است؛ در بیانیه رسالت این وزارت، تربیت عمومی مورد اشاره شده و باید به آن پرداخت.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت جزو یکی از فعالیت های مداوم آموزش و پرورش است و تنها به دوره تابستان اختصاص ندارد، تصریح کرد: میانگین تعطیلات هر دانش آموز در دوره تحصیلی تا پایان فارغ التحصیلی چهار سال و چهار ماه است.

رفیعی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت در خانواده برای ما در مرحله دوم است، گفت: میزان ارتباط بین اعضای خانواده ها به دلیل تماشای تلوزیون، فضای مجازی و مشغله کاری خانواده ها خیلی کاهش پیدا کرده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: محور سوم نیز تنوع فعالیت ها است؛ در سند تحول بنیادین ۶ ساحت برای یک انسان مورد قبول جامعه تعریف شده که اجتماعی، علمی، زیستی ـ بدنی و همچنین هنری ـ زیبایی شناسی از آن جمله است.

رفیعی با اشاره به اینکه «هر دانش آموز یک مهارت» شعار امسال غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان است، افزود: سال گذشته ۹۰۵ پایگاه پرورشی ۴۹ هزار و ۱۷۷ دانش آموز را در بخش معاونت پرورشی و ۷۷ هزار نفر هم در بخش تربیت بدنی تحت پوشش داشت.

وی خبر داد: تعداد ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت برای سال جاری پیش بینی شده و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در حوزه پرورشی ۱۴۰ هزار نفر خواهند بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: پیش بینی شده که امسال از ۱۴۰ هزار دانش آموز ۲۵ درصد  معادل یعنی ۳۵ هزار نفر را با پشتیبانی خودمان به صورت رایگان ثبت نام  کنیم.

رفیعی خبر داد: برای آموزش این دانش آموزان مناطق محروم در ایام تابستان اعتبار دو میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومانی درنظر گرفته شده و هر دانش آموز ۵۶ ساعت در طول هفت هفته آموزش می بیند.

وی در پایان عنوان کرد: برای انجام این آموزش ها در پایگاه های اوقات فراغت تهیه ۱۱۵ دستگاه آبسردکن، انجام نظارت متمرکز از پایگاه ها و همچنین برگزاری جلسات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس با محوریت اوقات فراغت از جمله الزامات است.

به گزارش خبرنگار مهر، فروش و یا تبدیل به احسن کردن املاک مازاد آموزش و پرورش و همچنین بررسی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان دو دستور کار این جلسه از شورای آموزش و پرورش خوزستان بودند.

کد خبر 4302292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha