۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳

معاون علمی نمایشگاه قرآن:

هدف اصلی قرآن کریم رسیدن به معرفت الله است

هدف اصلی قرآن کریم رسیدن به معرفت الله است

معاون علمی نمایشگاه قرآن گفت: هدف اصلی از نمایشگاه راه یافتن به مراحلی است که انسان بتواند هرچه بیشتر با هدف اصلی قرآن آشنا شود. هدف اصلی قرآن کریم رسیدن به معرفت الله است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام «محمد علی خسروی» معاون علمی نمایشگاه قرآن روی آنتن رفت.

حجت الاسلام  محمدعلی خسروی با اظهار به اینکه نمایشگاه قرآن یکی از ابداعات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نمایشگاه قرآن سه دهه قبل توسط مسئولین فرهنگی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد شد و هر سال با نوآوری ها و خلاقیت هایی توانسته جمع کثیری از مردم را به خود جذب کند.

وی در خصوص اهداف برپایی نمایشگاه قرآن بیان کرد: هدف اصلی از نمایشگاه راه یافتن به مراحلی است که انسان بتواند هرچه بیشتر با هدف اصلی قرآن آشنا شود. هدف اصلی قرآن کریم رسیدن به معرفت الله است و ما در بخش های مختلف نمایشگاه سعی کرده ایم به گونه ای عمل شود که طرح ها و کارهایی که ارائه می شود، همه اینها ما را به این هدف اصلی برساند.

معاون علمی نمایشگاه قرآن با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) در خصوص قرآن کریم، اظهار کرد: امام امت (ره) می فرمایند «قرآن، جلوه تام خدای تعالی است». همانطوری که پروردگار متعال بی نهایت است، قرآن هم می‌تواند در نوآوری و خلاقیت و حرف نو برای مردم داشتن، بی نهایت باشد و لذا نمایشگاه قرآن کریم، جایگاهی است برای  عرضه خلاقیت‌ها و نوآوری هنرمندان و همه اقشاری که به گونه‌ای می‌توانند در زمینه انس با قرآن حرف داشته باشند.

وی افزود: در غرفه‌های مختلف سعی کرده‌ایم، بینندگان و بازدیدکنندگان هرچه بهتر و بیشتر با محتوای قرآن، آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 4303358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha