۱۵ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۵۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ایرانیان روزانه یک قلم دارو مصرف می کنند / فاصله سم و دارو فقط یک قدم است

ایرانیان روزانه یک قلم دارو مصرف می کنند / فاصله سم و دارو فقط یک قدم است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین معتقد است: هر ایرانی روزانه یک قلم دارو مصرف می کند و این امر خطر جدی برای سلامت مردم تلقی می شود.

دکتر مهدی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ، با انتقاد از مصرف بی رویه دارو در بین مردم گفت: فاصله دارو با سم فقط یک قدم است و مصرف بی رویه آن می تواند حتی مرگ مصرف کننده را به دنبال داشته باشد و این امر در حال حاضر مورد بی توجهی اغلب مردم قرار گرفته است.

وی افزود: گرچه دارو رکن اصلی درمان در دنیا است و 75 درصد درمان ها از طریق آن صورت می گیرد اما مردم باید آگاه باشند که مصرف بی رویه آن می تواند خطر جدی برای سلامت آنان باشد و عوارض آن در برخی مواقع غیر قابل جبران است.

محمد زاده تصریح کرد: مصرف بی رویه دارو در حالی در کشور به شدت افزایش یافته که سالیانه دولت میلیاردها تومان بابت آن هزینه می کند و این در حالی است که درصد بالایی از این داروها بدون دلیل پزشکی مصرف می شود و هیچ سودی برای فرد ندارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین ، افزایش مصرف دارو را در کشور نشات گرفته از عدم اطلاع مردم از اثرات نامطلوب مصرف بی رویه دارو دانست و افزود: اغلب مردم از عوارض مصرف بی رویه دارو بی اطلاع هستند و توجهی به هشدارها و خطرات غیر قابل جبران مصرف بی رویه دارو ندارند.

کد خبر 430561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha