۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

صیانت از محیط زیست نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

صیانت از محیط زیست نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

قزوین- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: صیانت از محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوری و تضمین سلامت مردم نیازمند توجه و همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی و مشارکت مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر،حسن پسندیده روز شنبه در نشست با بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به ظرفیت وارزش های تنوع زیستی و حفاظتی اظهار کرد: مناطق تحت مدیریت سازمان در استان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار وتیراندازی ممنوع، مناظر و چشم اندازهای زیبا و منحصر به فرد طبیعی، گونه های حفاظت شده و حمایت شده گیاهی و جانوری، کوهسارها، چشمه سارها و رودخانه ها نیازمند توجه هرچه بیشتر و همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی برای حفاظت و بهره برداری صحیح از این منابع ارزشمند و مواهب الهی است.

پسندیده با اشاره به جایگاه صنعتی استان و وجود شهرکهای صنعتی متعدد در قزوین بیان کرد: کنترل، نظارت و پایش های زیست محیطی و استقرار صنایع کم آب بر و غیر آلاینده و هدایت صنایع  برای استقرار در شهرک های صنعتی و جلوگیری از پراکندگی واحدهای تولیدی از جمله سیاست های مهم و اولویت های محیط زیست استان قزوین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تشکر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به مباحث محیط زیستی خواستار حمایت هرچه بیشتر نمایندگان از برنامه های مدیریت محیط زیستی استان شد.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حفاظت از مناطق حفاظت شده استان و حفظ گونه های گیاهی و جانوری و توجه به اکوسیستم های حساس محیط زیست استان ضروری است.

وی خواستار اقدام جدی و موثر اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اجرای مقررات حفاظت و بهسازی محیط زیست و نظارت هر چه بهتر در روند منابع آلاینده و مخرب محیط زیست شد و بر ضرورت آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان و ارتقاء فرهنگ محیط زیست به عنوان اولویت مهم تاکید کرد.

کد خبر 4306084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha