۱۵ دی ۱۳۸۵، ۱۸:۴۷

در بررسی آخرین تحولات عراق اعلام شد؛

افزایش تدابیر امنیتی در موصل / ادامه نا آرامی ها در بغداد

افزایش تدابیر امنیتی در موصل / ادامه نا آرامی ها در بغداد

افزایش تدابیر امنیتی در موصل و تداوم حملات گروههای تروریستی به مردم بیگناه و کشته و زخمی شدن چند سرباز عراقی و کشته شدن یک نظامی آمریکایی از جمله حوادث امنیتی امروز عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری های خارجی، مردان مسلح امروز به یک ایست بازرسی ارتش عراق در شهر الضلوعیه در 90 کیلومتری شمال بغداد حمله کردند که به کشته شدن یک سرباز عراقی و زخمی شدن شش تن دیگر منجر شد.

ارتش آمریکا امروز از کشته شدن یک نظامی خود در حمله مردان مسلح به گشتی نظامیان این کشور در بغداد خبر داد.

با کشته شدن این نظامی، شمار تلفات ارتش آمریکا در عراق از زمان جنگ علیه این کشور در بهار 2003 به 3004 تن رسید.

بازداشت 11 تن در بغداد

یکی از نمازگزاران مسجد الرحمن در کوی الخضرا واقع در غرب بغداد به خبرنگار شینهوا گفت که نظامیان آمریکایی به همراه  نیروهای حفظ نظم وابسته به وزارت کشور عراق پیش از ظاهر امروز به مسجد الرحمن وارد شدند و موذن مسجد و 10 مرد دیگر را که به عنوان نگهبان این مسجد فعالیت می کردند، بازداشت کردند و سلاحهای آنها را مصادره و آنها را به نقطه نامعلومی  منتقل کردند.

کشته شدن سه نیروی ارتش عراق

 خبر دیگر اینکه سه نیروی ارتش عراق امروز در حملات مردان مسلح در بغداد کشته شدند و از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق موفق شدند سه زن ربوده شده را از چنگال آدم ربایان آزاد کنند و یکی از این افراد را در استان دیاله واقع در شمال شرق بغداد دستگیر کنند.

افزایش تدابیر امنیتی در موصل و تداوم نا آرامی های امنیتی در شمال بغداد

نیروهای امنیتی عراق امروز تدابیر امنیتی را در پی توزیع بیانیه های تهدید آمیزی مبنی بر انجام عملیات مسلحانه بر ضد نظامیان آمریکایی ونیروهای عراقی در شهر موصل واقع در 400 کیلومتری شمال بغداد تشدید کردند.

از استان نینوا خبر می رسد که دستگاههای امنیتی این استان به سبب نگرانی از وقوع هرگونه حملات احتمالی گروههای مسلح در حالت آماده باش به سر می برند.

نیروهای پلیس در شهر موصل مرکز این استان از صبح امروز به حال آماده باش در آمدند و به شکل گسترده در سطح شهر مستقر شدند و تعداد زیادی مراکز بازرسی در ورودی ها وخروجی ها این شهر دایر کردند.

لازم به ذکر است گروه تروریستی موسوم به مجلس شورای مجاهدان شامل شبکه تروریستی القاعده و چند گروه مسلح از دو ماه پیش آنچه را تشکیل دولت اسلامی عراق نامیدند در برخی از استانهای این کشور از جمله نینوا اعلام کردند و تروریستها خواستار  بیعت به زعم خود با ابوعمر البغدادی سرکرده القاعده در عراق شدند.
 
حمله تروریستها به یک بازار

از سوی دیگر شلیک چند گلوله خمپاره به یکی از بازارهای مردمی در شهر الزعفرانیه در جنوب بغداد چهار کشته و 11 زخمی به جا گذاشت.

کد خبر 430756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha