۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳

حجت الاسلام رفیعی:

بسیاری از طلاق‌ها در جامعه از فرهنگ قرآن به دور است

بسیاری از طلاق‌ها در جامعه از فرهنگ قرآن به دور است

قم - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه طلاق عرش خدا را می‌لرزاند و بدترین حلال است، گفت: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه از فرهنگ قرآن به دور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به بد بودن طلاق در نزد خداوند، اظهار داشت: طلاق عرش خدا را می‌لرزاند و بدترین حلال است.

وی با بیان اینکه گاهی چاره‌ای جز طلاق نیست افزود: قرآن فرموده است که اگر ناچار از طلاق بودید و طلاق دادید باید همراه با احسان باشد که متأسفانه این فرهنگ در جامعه ما وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: طلاق‌ها در جامعه ما همراه با درگیری و ناسزا و مشکلات مختلف است که از فرهنگ قرآن به دور است.

وی با اشاره به طلاق رسمی و عاطفی اضافه کرد: بر اساس آمار، طلاق عاطفی در کشور سه برابر طلاق رسمی است و طلاق رسمی نیز از هر چهار نفر یکی ثبت شده است که آمار زیادی است.

عوامل طلاق در جامعه

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) به عوامل طلاق اشاره کرد و گفت: اولین عامل توقعات نامحدود و چشم هم چشمی است؛ برخی افراد به خاطر اینکه برخی اعضای فامیلشان فلان کالا را دارند با اینکه پول ندارند دنبال همان کالا می‌روند.

وی افزود: دومین عامل تنوع‌طلبی برخی جوانان است و می‌بینیم هنوز چند ماه از زندگی آن‌ها نگذشته که دنبال دیگری می‌روند و توجیه می‌آوردند که ازدواج متعدد در اسلام مستحب است در صورتی که ما مگر مستحبات دیگر نداریم.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به دخالت بیجای اطرافیان به عنوان دیگر عامل طلاق تأکید کرد: خانواده‌ها باید به جای دخالت مراقبت از فرزندانشان داشته باشند و از آنان حمایت کنند.

وی عدم رعایت حقوق و مسئولیت‌پذیری زوجین را از دیگر عوامل طلاق دانست و افزود: عدم شناخت زن و شوهر و ازدواج‌های احساسی و عدم رعایت کفویت از دیگر عوامل طلاق است.

زن و مرد باید بداخلاقی خود را کنترل کنند

این استاد حوزه و دانشگاه خشونت و بدخلقی را از دیگر عامل‌های طلاق برشمرد و افزود: زن و مرد باید بداخلاقی خود را کنترل کنند و اگر نمی‌توانند برای درمان به روانپزشک مراجعه کنند.

وی تفاوت فرهنگ‌ها و کاهش ایثار و گذشت را از دیگر عوامل افزایش طلاق در جامعه دانست.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه عدم مهارت در همسرداری عامل دیگر طلاق است، اظهار داشت: من تقاضا دارم که صدا و سیما شبکه مستقل خانواده را درست کند تا به والدین و فرزندان آموزش مهارت همسرداری و خانواده داری بدهد.

وی افزود: این کار نباید صرفاً از طریق مصاحبه و منبر آموزش داده شود بلکه باید با ساخت فیلم و سریال‌های جذاب این کار صورت بگیرد وگرنه ذهن جوانان ما را به سمت خود خواهند کشاند.

کد خبر 4309473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha