۸ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

احصا و بازرسی از سازه های موقت شهر یاسوج/ نظارت بر ساخت و سازها

احصا و بازرسی از سازه های موقت شهر یاسوج/ نظارت بر ساخت و سازها

یاسوج- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احصا و بازرسی سازه های موقت شهر یاسوج خبر داد

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی شامگاه سه شنبه در نشست شورای فنی استان افزود: با محوریت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری یاسوج طرح بازرسی از سازه های موقت در شهر یاسوج اجرایی می شود.

فیلی با بیان اینکه سازه های موقت در شهر مشهود بوده و خطرات بالقوه ای را نیز به همراه دارند، ابراز داشت: اخطار کتبی توسط شهرداری در این موارد داده خواهد شد و متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه نظارت صحیح و تخصص محور در پروژه های دولتی و ساخت و سازهای عمومی مورد تاکید است، ابراز داشت: باید جایگاه مشاور و نظارت صحیح در تمامی پروژه های دولتی دیده شود و کنترل کیفی نیز به شکل مطلوبی عملیاتی شود.

فیلی افزود: ‌هیچ دستگاهی نباید در قالب عناوینی مانند صرفه جویی از کیفیت کار بزند و نظارت دقیق بر این موارد نیز مورد تاکید است.

فیلی خواستار نظارت کارشناسی شده بر ساخت و سازهای عمومی شد و گفت: در این بخش نیز اقدام کارشناسی با نگاه به ساخت و سازهای مقاوم، اصولی و قانون محور ضروری است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به پروژه ها و حوزه پیمانکاری، گفت: همچنین پروزه ها باید کارفرمای مرتبط با خود را داشته باشند و دستگاه های نظارتی در پروژه های بالای یک میلیارد تومان کنترل ویژه ای را اجرایی کنند.

وی افزود: در برخی از دستگاه ها، خود دستگاه به عنوان کارفرما فعالیت دارد که در این موارد نیز باید اقدامات کنترلی و نظارتی اعمال شود.

کد خبر 4309658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha