۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹

استاندار مازندران:

توریسم سلامت از محورهای اقتصاد مقاومتی است

توریسم سلامت از محورهای اقتصاد مقاومتی است

ساری - استاندار مازندران با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ سلامت در جامعه، توریسم سلامت را از محورهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: باید روی اطلس بیماری در استان کارکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با نظام پزشکی استان توریسم سلامت را از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: نظام پزشکی باید حرکتی علمی و منصفانه داشته باشد و از فرصت‌های مختلف برای تقویت پزشکی در حوزه گردشگری و توریسم بهره گیرد.

وی بابیان ظرفیت‌های خوبی برای رونق گردشگری سلامت به‌ویژه در تعامل با کشورهای همسایه وجود دارد نقش جامعه پزشکی را در حوزه توریسم سلامت مهم برشمرد و گفت: همچنین باید طرح آمایش درمانی در استان تدوین شود.

استاندار مازندران، تهیه طرح آمایش درمانی در استان را برای مدیریت و کنترل بیماری‌ها لازم دانست و گفت: اطلس بیماری‌ها برای برخورد علمی و رویکرد اساسی با آن الزامی است.

اسلامی، با اشاره به اینکه مسائل مختلف سلامت انسان را تهدید می‌کند، سبک تغذیه و مسائل زیست‌محیطی را ازجمله موارد بیان کرد و گفت: نیازمند آن هستیم تا فرهنگ توجه به‌سلامت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی از سازمان نظام پزشکی استان خواست تا با تخلفات و سهل‌انگاری‌ها در بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت برخورد جدی داشته باشند.

استاندار مازندران در بخشی از سخنانش به مسائل منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: استقلال ایران اسلامی سبب هجمه و توطئه‌های دشمنان شده است و آنان درپی شکستن استقلال و قدرت ما هستند.

وی همچنین تک‌نرخی کردن قیمت ارز را ازجمله سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: ازاین‌رو پول باید در سیستم بانکی جابجا شود و خریدوفروش ارز جزو ضوابط پول‌شویی محسوب می‌شود.

کد خبر 4310232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha