۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱

حجت الاسلام خمینی:

دلسوزی امانتداری شناخت و مطلع بودن وظایف مسئولین نظام اسلامی است

دلسوزی امانتداری شناخت و مطلع بودن وظایف مسئولین نظام اسلامی است

ری- تولیت حرم مطهر امام(ره) در جمع شهردار و مدیران شهری تهران گفت: دلسوزی، امانتداری، شناخت درست و مطلع بودن از وظایف مسئولین نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن خمینی بعد از ظهر چهارشنبه و در مراسم تجدید میثاق شهردار و مدیران شهری تهران با آرمان های امام(ره) طی سخنانی گفت: قاعده کلی کسانی که مسئولیت می پذیرند این است که باید قوی و امین باشند.

اطلاع درست از شرایط اولین وظیفه مسئولین نظام اسلامی است

وی ضمن تشریح وظایف یک مسئول در نظام اسلامی گفت: اولین بعد مسئولیت و وظیفه این است، که آدمی از شرایط مطلع باشد، قوت ابتدا و قبل از این که به بازو باشد به فکر است، چرا که در مجموعه ای که کار می کنید اگر وضعیت و شرایط را به خوبی نشناسید و درک نکنید نمی توانید تسلط کافی را بر شرایط داشته باشید و بهترین و موثرین روش برای جمع آوری اطلاعات و تسلط بر کار گوش دادن و هم صحبتی با مردم جامعه است که باید نسبت به این مسئله اهمیت ویژه ای قائل باشیم.

دستیابی به نتیجه درست در سایه شناخت درست راه حل محقق می شود

خمینی دومین بعد مسئولیت را شناخت درست راه حل دانست و بیان داشت: باید برای رسیدن به هدف تلاش کنیم و بدانیم درمان چیست چرا که اگر علم و عمل توام با یکدیگر نباشند به نتیجه درست دست پیدا نمی کنیم و در این راستا لازم است که مطالعه دقیق و درستی را داشته باشیم، چرا که در بسیاری از موارد هزینه های بسیار زیادی صرف شده است اما نتیجه دلخواه به دست نیامده که این عدم دستیابی به نتیجه درست حاصل عدم مطالعه و در نظر گرفتن شرایط است.

نفس کار کردن باید به یک ارزش تبدیل شود

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: سومین بعد مسئولیت نیز این است، که باید برای مردم و در جهت انجام وظیفه کار کرد، نفس کار کردن باید تبدیل به یک ارزش شود و اگر مدیران و مسئولین همگی خوب کار کنند و به وظایفشان به بهترین شکل ممکن عمل کنند بهترین نتیجه حاصل می شود، پس نباید کناره گرفت و گوشه نشین بود وقتی در میدان خدمت وارد می شویم باید خدمت کنیم. 

باید به قانون طلایی اخلاق پایبند بود

وی در ادامه اظهار داشت: چهارمین بعد مسئولیت این است، که بدانیم مسئولیت امانت است و از این فرصت استفاده کرده و برای کسانی که شما را انتخاب کرده اند، کار کنید و به قانون طلایی اخلاق پایبند باشید.

خمینی ویژگی های دیگر یک مسئول در نظام اسلامی را برشمرد و افزود: یکی دیگر از ویژگی ها دلسوزی است، اگر یک فرد مسئول دلسوز باشد، کار را به بهترین نحو انجام می دهد و افراد دلسوز در چگونگی انجام کار به این مسئله فکر می کنند که کار ارتباط مستقیم با خود آنها دارد و لازم است که  دلسوزانه کار کنید و به خدا توکل داشته باشید مانند امام راحل که دلش با خدای یگانه صاف بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید مسئولیت را به عنوان یک امانت ببینیم که چند مدتی در دست ما است افزود: باید نهایت تلاش را بکنیم تا از این امانت به خوبی نگهداری کنیم و یکی دیگر از مواردی که امیرالمومنین به آن تاکید داشته است وفای به عهد است چرا که وفای به عهد یک مورد انسانی است و نقض آن به دین کاری ندارد.

کد خبر 4310507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha