۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷

هواشناسی پیش‌بینی کرد:

وزش باد شدید و گردوخاک در البرز/بارش تگرگ در ارتفاعات

وزش باد شدید و گردوخاک در البرز/بارش تگرگ در ارتفاعات

کرج - هواشناسی استان البرز با توجه به تشدید ناپایداری‌های محلی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در ارتفاعات بارش تگرگ را پیش‌بینی کرد.

منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی استان، اظهار کرد: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی از تشدید ناپایداری‌های محلی از امروز تا اوایل وقت دوشنبه در منطقه البرز مرکزی حکایت دارد.

وی به پی آمدهای این وضعیت جوی اشاره کرد و افزود: پی آمدهای این وضعیت جوی به‌صورت وزش باد شدید با گردوخاک، رگبار شدید و رعدوبرق و در پاره‌ای نقاط همراه با تگرگ خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: به سبب خرد مقیاس بودن سامانه جوی ناپایدار در این استان، رخ داد رگبار و رعدوبرق شدید، وزش باد شدید ‌و لحظه‌ای در بازه زمانی کوتاه و محلی انتظار می‌رود.

رحمانیان با تأکید بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی، خاطرنشان کرد: با توجه به‌احتمال بارش شدید و لحظه‌ای در استان آماده‌باش دستگاه‌های امدادی برای کاهش خسارات سیلاب و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن ضروری است.

کد خبر 4310895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha