۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶

آیت الله اعرافی:

نباید در مذاکرات ضعف نشان دهیم/ تأکید بر کاهش مشکلات اقتصادی

نباید در مذاکرات ضعف نشان دهیم/ تأکید بر کاهش مشکلات اقتصادی

قم - امام جمعه قم با بیان اینکه نباید دشمنان در مذاکرات از ما ضعف ببینند، گفت: باید محکم و استوار رو به جلو حرکت کنیم چرا که با ایستادگی و شجاعت می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه و کشور اظهار داشت: آنچه که ترامپ برای مهار ایران و اسلام در دست اجرا دارد در واقع طرح جدیدی نیست بلکه ادامه آن طرح مدون آمریکایی‌هاست.

وی عنوان کرد: امروز جنگ تمام عیار اقتصادی برای کاهش ارزش پول ملی و همچنین گرانی اجناس، اخلال در کسب و کارها و کاهش درآمدهای مردم را شاهد هستیم و آمریکایی‌ها نیز به صراحت گفته‌اند که وارد یک جنگ سخت اقتصادی علیه ایران شدیم و هدف آنها این است که زندگی را بر مردم تنگ کنند تا مردم با انقلاب همراهی نداشته باشند.

دشمنان می‌خواهند قدرت ملی ما را تضعیف کنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند مؤلفه قدرت ملی و توان انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، افزود: تضعیف قدرت ملی، تضعیف اطمینان مردم به نظام جمهوری اسلامی و مسئولان، تلاش برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران در خاورمیانه و همچنین از دست دادن قدرت دفاعی و رها کردن صنایع بازدارنده دفاعی از نقشه‌های آمریکایی‌ها برای ملت ایران است.

وی گفت: برجام تنها تضعیف صنعت هسته‌ای ما را هدف قرار نداده بود بلکه آن‌ها می‌خواستند از این طریق همه ارکان قدرت را از ما بگیرند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: دشمنان ما می‌خواهند مذاکرات فرسایشی را به منظور از میان برداشتن مؤلفه‌های قدرت ملی در دستور کار قرار دهند که لازم است در این زمینه وحدت و هم افزایی خود را با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب افزایش دهیم و ملت ایران می‌تواند حول محور رهبری به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.

اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار مسئولان باشد

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار مسئولان باشد و باید توجه داشته باشیم که هدف دشمنان در حقیقت ضربه زدن به اقتصاد کشور است و ما در داخل باید تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم و مسئولان می‌توانند با همت و تلاش بیشتر این گره‌ها را حل کنند هرچند که ملت نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: باید با دقت بیشتری رو به جلو حرکت کنیم و نباید اجازه دهیم دشمنان در مذاکرات از ما ضعف ببینند؛ باید محکم و استوار رو به جلو حرکت کنیم چرا که با ایستادگی و شجاعت می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

فریادهای مرگ بر آمریکا هرگز خاموش نمی‌شود

وی با بیان اینکه «مرگ بر آمریکا» گفتن ما در حقیقت فریاد بر سر سران مستکبر و ستمگر آمریکاست و فریاد بر سر ملت آمریکا نیست، افزود: ملت ایران همواره نشان داده است که در مسیر خود استوار ایستاده و فریادهای مرگ بر آمریکا نیز هرگز خاموش نمی‌شود.

آیت الله اعرافی افزود: نوچه‌های آمریکا نیز عددی نیستند و رژیم صهیونیستی هم با عنایت پروردگار در دهه‌های آینده نابود خواهد شد و در روز قدس امسال نیز ملت ایران بار دیگر اثبات می‌کند که پای انقلاب اسلامی آرمان‌ها و ارزش‌های ایستاده است و هم صدا با ملت مظلوم فلسطین فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهد.

قم در خدمت به فقرا و ایتام پیشتاز است

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته اکرام ایتام اظهار داشت: یک روی ماه مبارک رمضان در واقع انجام عبادات و قرائت قرآن و روی دیگر آن دستگیری از نیازمندان است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار سایر مراکز خیریه و همچنین سازمان بهزیستی به زندگی محرومان توجه دارند و خدمات ارزشمندی از سوی آنان صورت می‌گیرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قم در زمینه خدمت به فقرا و ایتام پیشتاز است، افزود: در سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد برای هزاران نفر از خانواده‌های تحت پوشش هزینه شد که بیش از ۴۰ میلیارد تومان آن از محله کمک‌های مردمی بوده است و آمارها نشان از افزایش ۳۰ درصدی کمک‌ها می‌دهد.

کد خبر 4311495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha