۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد؛

راهکار اجرای تعرفه های پرستاری/ انتقاد از وزارت بهداشت

راهکار اجرای تعرفه های پرستاری/ انتقاد از وزارت بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اتفاق نظر معاونت پرستاری و نظام پرستاری راهگشای وضعیت کنونی قانون تعرفه‌های خدمات پرستاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدرعلی عابدی، در مورد علل نارضایتی پرستاران که موجب افزایش مهاجرت آنها شده است، افزود: این معضل به دلیل وضعیت قانون تعرفه خدمات پرستاری ایجاد شده که ۱۱ سال قبل به تصویب رسید اما تاکنون اجرا نشده است، چرا که هنوز تعرفه‌ها به سیستم شورای عالی بیمه وارد نشده و مورد تصویب قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: البته در برنامه ششم توسعه نیز به این مهم تاکید شد که باید تعرفه‌های خدمات پرستاری اجرا شود، ضمن اینکه باید در لایحه بودجه ۹۷ هم آورده می‌شد، بنابراین عامل اصلی کندی این روند به این برمی‌گردد که وزارت بهداشت بر اساس آنچه که در برنامه ششم توسعه بدان مکلف شده بود، اجرای تعرفه خدمات پرستاری را در لایحه بودجه ۹۶ پیش‌بینی نکرد.

عابدی در بیان یکی دیگر از علل عدم اجرای قانون تعرفه‌های خدمات پرستاری، تصریح کرد: اجرای تعرفه‌های خدمات پرستاری هنوز در بخش خصوصی فعال نشده و تعرفه‌ها به روز نشده است تا مورد استفاده قرار بگیرد، از سوی دیگر متاسفانه در این زمینه بین فعالیت‌های پرستاران در سطح جامعه، بخش خصوصی و بخش دولتی یک خلط مبحثی ایجاد شده است که اگر بتوانیم این بخش‌ها را از هم تفکیک کنیم شاید بتوانیم به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: هم‌اکنون اگر معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری با هم جلسات تفاهمی داشته باشند و بر روی تعرفه‌ها به یک اتفاق نظری رسیده و نتیجه را به شورای عالی بیمه بفرستند تا به تصویب این شورا برسد یا اینکه این تعرفه‌ها در کتاب ارزش نسبی خدمات بیاید قطعا راهگشای همه این مشکلات خواهد بود.

کد خبر 4312202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha