۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

برای مناسبت های پیش رو

ویژه برنامه های شبکه الکوثر اعلام شد

ویژه برنامه های شبکه الکوثر اعلام شد

برنامه های شبکه الکوثر معاونت برون مرزی به مناسبت شب های قدر، شهادت مولای متقیان (ع)، رحلت حضرت امام (ره) و روز قدس اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی الکوثر، شبکه الکوثر به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی برنامه مراسم سالگرد رحلت امام (ره) را به صورت کامل و مستقیم پوشش می دهد.

در برنامه «النهج الخالد» که به صورت زنده همزمان با مراسم مرقد مطهر پخش می شود، گفتگو با کارشناسان مهمان در استودیو، ارتباط تصویری با خبرنگار از مرقد مطهر امام راحل (ره) و کارشناسانی در بیروت را شامل و بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز به صورت زنده همراه با ترجمه همزمان پخش می شود. در این  برنامه دیدگاه حضرت امام (ره) در مورد مساله اول جهان اسلام مورد تاکید قرار می گیرد.

از دیگر محورهای این برنامه، تبیین وحدت امت اسلامی از منظر میراث فکری حضرت امام (ره) است.

برنامه «قضیه ساخنۀ» شامگاه روز چهاردهم خرداد به مدت ۴۵ دقیقه پخش می شود و اهم محورهای بیانات رهبری در مراسم چهاردهم خرداد توسط کارشناسان ایرانی و غیر ایرانی مورد بررسی قرار می گیرد.

شبکه الکوثر همچنین سه مستند درباره میراث فکری حضرت امام (ره) در این ایام پخش می کند.

برنامه «مصابیح الدجی» که یک برنامه ترکیبی یک ساعته است به مناسبت شهادت امام علی (ع) و شب های قدر پخش و همچنین در سه برنامه ۹۰ دقیقه ای با حضور مجری در استودیو و کارشناسان مذهبی درباره شان و منزلت شب های قدر بحث و گفتگو می شود. مراسم عزاداری شهادت امام اول شیعیان و مراسم پرفیض شب های قدر نیز از تمام عتبات مقدسه از آستان قدس رضوی تا حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امام علی (ع) پخش می شود.

برنامه دیگر «قضیه ساخنۀ» که ساختار گفتگو محور دارد درباره موضوع فلسطین و اهمیت زنده نگاه داشتن این مناسبت است که با حضور کارشناسان خارجی و ارتباط های زنده تصویری همراه خواهد بود.

در روز قدس نیز شبکه الکوثر از آغاز مراسم راهپیمایی، ویژه برنامه ای زنده برای پوشش روز قدس درنظر گرفته است که با شبکه ای از خبرنگاران داخل و خارج از کشور؛ مستقر در بیروت، بغداد، غزه، صنعا، دمشق ارتباط های زنده گرفته می شود.

همچنین چندین کارشناس آگاه به مسایل فلسطین در استودیوی تهران و یا از طریق SNG از غزه و بیروت نظرات خود را در مورد تحولات منطقه به ویژه موضوع خیانت برخی دولت های عربی به آرمان فلسطین بیان می کنند.

گروه کودک شبکه الکوثر نیز به منظور بیان ساده این مناسبت ها به اندازه فهم و درک کودکان، ویژه شب های قدر انیمیشنی با محوریت امام علی (ع) و شب های قدر تهیه کرده، همچنین انیمیشن روز قدس و گزارش کودکانه از غزه از دیگر برنامه های خاص گروه کودک شبکه الکوثر است.

کد خبر 4313028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha