۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶

معاون دادگستری استان سمنان مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارتی راهی برای مبارزه با قاچاق درسمنان

راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارتی راهی برای مبارزه با قاچاق درسمنان

سمنان- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان گفت: پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، از راه‌های زیادی میسر است که یکی از آن‌ها سامانه‌های هوشمند نظارتی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارینی ظهر یکشنبه در حاشیه کارگروه تخصصی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سمنان در اداره کل دادگستری استان، ضمن اشاره به برگزاری این نشست برای نخستین بار در سال جاری و عزم اعضای کارگروه و دستگاه‌های عضو برای حمایت از کالای ایرانی، تأکید کرد: یکی از رسالت‌های این کارگروه تخصصی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و تصویب راه‌حل‌های مناسبت آن است.

وی افزود: پیشگیری از قاچاق راه‌های متفاوتی درزمینهٔ های مختلف دارد اما به نظر می‌رسد یکی از مؤثرترین آن‌ها، راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ارتباطی و اطلاعات در حوزه‌های نظارتی محسوب می‌شود.

فرهنگ سازی اهمیت بسیاری دارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان بابیان اینکه در موضوع قاچاق کالا محدودسازی عامل انسانی در کنار استفاده از سامانه‌های هوشمند در مقوله پیشگیری از قاچاق می‌تواند اثربخش باشد، گفت: این دو مورد مدنظر قانون‌گذاران است لذا در کارگروه پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان نیز درباره آن بحث و تبادل‌نظرمی رود تا به بهترین راه تحقق آن دست‌یابیم.

دارینی هماهنگی بیشتر برای راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط دهی بین دستگاه‌های عضو کارگروه پیشگیری از وقوع قاچاق کالا و ارز را ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار  سال ۹۷ به نام تولید ملی و ضرورت حمایت از آن، می‌بایست تمام دستگاه‌های عضو کارگروه، اهتمام ویژه‌ای به تعاملات بین سازمانی در حوزه پیشگیری از وقوع قاچاق داشته باشند.

وی همچنین فرهنگ‌سازی را دیگر رکن تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرم خواند و تأکید داشت: برخی فکر می‌کنند که حمایت از کالای ایرانی به معنای صرفاً خرید آن است درصورتی‌که برای شعار سال یعنی حمایت از کالای داخلی مصادیق و معانی بسیار وسیع تری تبیین می شود که این امر رسالت دستگاه‌های فرهنگ ساز است.

کد خبر 4313237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha