۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰

در نمایشگاه قرآن؛

برترین‌های جشنواره رساله‌های برتر قرآنی تجلیل شدند

برترین‌های جشنواره رساله‌های برتر قرآنی تجلیل شدند

آئین اختتامیه جشنواره رساله های برتر قرآنی شامگاه دیروز ۱۳ خرداد ماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه جشنواره رساله های برتر قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی زاده، رئیس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، مریم قاسم احمد دبیر جشنواره و جمعی از اساتید و قرآن پژوهان در محل سالن نشست های اختصاصی نمایشگاه قرآن برپا شد.

مریم قاسم احمد دبیر جشنواره انتخاب رساله های برتر قرآنی طی سخنانی، با اشاره به ورود ۵۵ رساله به دبیرخانه این جشنواره گفت: پس از داوری های لازم یک رساله منتخب و شایسته تقدیر و سه رساله در رتبه های اول تا سوم با حضور مسئولان مربوطه انتخاب شدند.

مریم قاسم احمد با بیان اینکه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در این جشنواره و نمایشگاه حاضر هستیم، اظهار داشت: رساله هایی که برای بررسی و داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند تماما در بازره زمانی سال های ۹۳ تا ۹۶ تهیه شده و در مقطع دکتری به مباحث قرآنی پرداخته اند.

دبیر جشنواره رساله های برتر قرآنی، برگزاری این جشنواره را به لحاظ ایده های برتر در حوزه های قرآنی بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: این جشنواره دارای کاربردهای بیشماری از جمله ایجاد انگیزه میان دانشجویان برای ارائه آثار کاربردی بوده است.

وی مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره را امکان سنجش پذیری و ارزیابی این رساله ها عنوان کرد و بیان داشت: در این جشنواره تعداد ۵۵ اثر امکان حضور یافتند که از این میان پس از انجام داوری های لازم ۲۵ اثر انتخاب و در نهایت ۱۳ رساله مورد پذیرش داوران قرار گرفت.

قاسم احمد با بیان اینکه امروز از یک رساله منتخب و شایسته تقدیر و سه رساله در رتبه های اول تا سوم با حضور مسئولان مربوطه تقدیر شد، خاطرنشان کرد: امید است که شاهد راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در سال های آتی باشیم.

در پایان مراسم، پدیدآورندگان رساله های برتر قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی زاده رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم معرفی و تجلیل شدند.

کد خبر 4313650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha