۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

هیچ یک از ملی گرایان و احزاب سیاسی نقشی در قیام ۱۵خرداد نداشتند

هیچ یک از ملی گرایان و احزاب سیاسی نقشی در قیام ۱۵خرداد نداشتند

ری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه حماسه ۱۵ خرداد فقط با دست مردم به وقوع پیوسته است گفت: هیچ یک از ملی گرایان و احزاب سیاسی نقشی در قیام ۱۵ خرداد نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد با حضور در مدفن شهدای ۱۵ خرداد در «مسگر آباد» طی سخنانی اظهار داشت: امروز در این مکان گرد یکدیگر جمع شده ایم تا از این قهرمانان ملی تجلیل به عمل بیاوریم و از خانواده های ایثارگرانی که چنین فرزندان رشیدی را در دامان خود پرورش داده اند تقدیر نماییم.

محمودی افزود: حماسه خونین و قیام ۱۵ خرداد به تعبیر امام راحل مبدا نهضت اسلامی بوده است و امروز نیز ما نیازمند تفکر ۱۵ خردادی هستیم و پیشکسوتان این عرصه به خوبی می دانند که مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ عاشقانه با آغوش باز به استقبال گلوله های رژیم منحوس پهلوی رفتند.

وی در ادامه گفت: این شهیدان کسانی بودند که در خیابان های تهران به دفاع از مرجعیت و امام برخاستند و در خیابان ۱۵ خرداد خونشان سنگفرش خیابان را رنگین کرد و کفن پوشانی که از ورامین پای پیاده و با غسل شهادت و وصیت نامه به راه افتادند و به سوی تهران حرکت کردند و ندای یا مرگ یا شهادت را سر دادند .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه حماسه ۱۵ خرداد فقط با دست مردم به وقوع پیوسته است گفت: هیچ یک از ملی گرایان و احزاب و گروه های سیاسی نقشی در ۱۵ خرداد نداشت و فقط مردم در رکاب مرجعیت و ولایت و امام حسین و عاشورا بودند و این بود که عاشورای ۱۵ خرداد را رقم زد.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند فرهنگ عاشورایی ۱۵ خرداد هستیم گفت: امروز این فرهنگ است که بحرین را روی پا نگه داشته است و این فرهنگ است که آل سعود را در یمن زمین گیر ساخته است  و در سوریه و لبنان و فلسطین جبهه مقاومت را به پیروزی رسانده است و ما مدیون این خون ها هستیم و دست خانواده های این شهدا را می بوسیم و وظیفه ما است که جوانانمان را با این شهدا و این فرهنگ آشنا کنیم و باید از این الگوهای درست برای جوانان صحبت کنیم تا بدانند این الگوها ما را به عصر ظهور می رسانند.

کد خبر 4314188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha