۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰

مهر گزارش می دهد؛

حضور چشمگیر نیروهای خدماتی و امنیتی در راهپیمایی روز قدس

حضور چشمگیر نیروهای خدماتی و امنیتی در راهپیمایی روز قدس

مراسم روز قدس با حضور گسترده مردم در تهران، نیروهای خدماتی و امنیتی و با شعارهایی در محکومیت استکبار، ظلم و فرزندکشی به پایان رسید.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: راهپیمایی روز قدس، امسال از ساعت ۱۰:۳۰ به صورت رسمی در تهران و ۹۰۰ شهر کشور آغاز شد، اما در تهران این راهپیمایی پیش از ساعت مقرر آغاز شده بود و مردم از یک ساعت قبل در خیابان های تهران حاضر شده بودند و علیه ظلم و در محکومیت کودک کشی و فجایع انسانی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دادند.

این حضور پرشکوه و حماسی امسال از سوی بیش از ۱۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار خارجی از ۲۰ کشور جهان مراسم راهپیمایی روز قدس امسال در شهرهای مختلف ایران پوشش داده می شود.

حضور ۲۲۰ گشت انتظامی خودرویی و ۳۰۰ گشت موتوری

در راهپیمایی امسال مانند سال گذشته، حضور نیروهای خدماتی و امنیتی نمود بارز و چشمگیری داشت. سردار مصدق فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت نیز در حاشیه راهپیمایی گسترده روز قدس گفت: ما امروز شاهد امنیت بسیار چشمگیری در راهپیمایی روز قدس بودیم.

وی اضافه کرد: در راستای تامین نظم و امنیت راهپیمایی روز جهانی قدس ۲۲۰ گشت انتظامی خودرویی و ۳۰۰ گشت موتورسیکلت در طول مسیرهای راهپیمایی مستقر هستند و ما هیچ مورد خاصی را مشاهده نکردیم.

سرهنگ ظهیری رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: ما از صبح امروز حضور فعال نیروهای پلیس پیشگیری را در مسیرهای ده گانه راهپیمایی داشتیم.

وی تاکید کرد: نیروها در قالب گشتهای سواره ، پیاده و موتوری در مسیر های تعیین شده و محیط پیرامونی گشت زنی و استقرار دارند، مردم به هنگام مشاهده موارد مشکوک موضوع را به اولین نیروی پلیس یا ۱۱۰ اطلاع دهند.  

 استقرار ۱۵۰ آتش‌نشان تهرانی در ۸۰ نقطه از مسیرهای راهپیمایی روز قدس

یکی دیگر از جلوه های راهپیمایی امسال، حضور آتش نشانان در مراسم راهپیمایی روز قدس و استقرار لوازم و خودروهای آتش نشانی بود. سید جلال ملکی درباره آماده‌باش آتش‌نشانان تهرانی برای تأمین ایمنی راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس، سازمان آتش‌نشانی تهران مانند همیشه تمام توان خود را برای تأمین ایمنی مراسم باشکوه به کار می‌بندد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: در همین راستا علاوه بر آماده‌باش کامل و همیشگی آتش‌نشانان ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی، آتش‌نشانان تهرانی در ۸۰ نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نمازجمعه با استفاده از ۳۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۴۱ دستگاه موتورسیکلت در معیت ۱۵۰ آتش‌نشان عملیاتی از ساعت ۸ صبح فردا (۱۸ خرداد) در محلهای از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند و این استقرارها تا پایان مراسم نمازجمعه، تخلیه معابر و عادی شدن تردد ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران ارشد عملیاتی نیز با خودروهای دراختیار، از همان ساعات اولیه به صورت سیار مشغول گشت‌زنی می‌شوند و ضمن کنترل اوضاع ایمنی محدوده‌ها، به نیروهای مستقر سرکشی می‌کنند همچنین تعدادی از آتش‌نشانان داوطلب نیز با کاورهای سازمانی در بین مردم حضور خواهند یافت و اوضاع ایمنی را کنترل می‌کنند.

ملکی تصریح کرد: علی‌رغم استقرارهای موجود، برای آتش‌نشانان ایستگاه‌های اطراف این آمادگی وجود دارد در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی به محل حادثه اعزام شوند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: از شهروندان که در این مراسم شرکت می‌کنند، خواهشمندیم مانند همیشه همکاری خوبی با نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند؛ در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی از محل حادثه فاصله گرفته و مراتب را به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یا نیروهای مستقر اطلاع دهند.

حضور پرشور پاک بان ها در راهپیمایی روز قدس

مجتبی یزدانی با بیان این‌که همانند سنوات گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با همکاری مناطق ۲-۵-۶-۷-۹-۱۰-۱۱-۱۲ و به‌خصوص منطقه ۶ این مسئولیت را به‌عهده دارد، ادامه داد: محدوده اطراف دانشگاه تهران به چهار پهنه تقسیم شده است و ناظرین سازمان مدیریت پسماند نیز در دو بخش نظافت و پاکیزه‌سازی مکانیزاسیون خدمات شهری و جمع‌آوری پسماند خشک در پهنه‌های تعیین‌شده انجام وظیفه می‌کنند.

یزدانی به دیگر اقدامات شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: نظارت و پیگیری جهت جمع‌آوری نخاله و ضایعات فضای سبز باغچه‌های اطراف دانشگاه تهران و واکاری فضای سبز محدوده دانشگاه تهران از جمله اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است، همچنین تهیه و نصب بنر در سطح شهر به‌روی بیلبوردها و سازه‌های پرتابل در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران با موضوعات مرتبط با روز جهانی قدس، همچنین تأمین و استقرار سرویس بهداشتی پرتابل در محلهای تعیین‌شده، برقراری تأسیسات مورد نیاز و... از جمله اقدامات شهرداری تهران است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه راجع به پیش‌بینی‌های لازم برای جابه‌جایی و تسهیل در تردد راهپیمایان در روز جهانی قدس از طریق حمل‌ونقل عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس) گفت: برای تسهیل در تردد راهپیمایان تمهیدات لازم برای جابه‌جایی آنان فراهم شده است و در این راستا ۳۰ دستگاه تاکسی ون در ۴ مسیر (مسیر شماره ۱: از میدان توحید تا میدان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۲: از میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۳: از ابتدای خیابان ۱۶آذر (تقاطع بلوار کشاورز) تا خیابان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۴: از ابتدای خیابان وصال (تقاطع خیابان فاطمی) تا خیابان انقلاب اسلامی) به‌منظور جابه‌جایی شرکت کنندگان در راهپیمایی در محدوده میدان انقلاب به‌صورت رفت و برگشت و به‌شکل رایگان به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

دفاع از مردم مظلوم، وظیفه ماست

امروز در میان حضور چشمگیر مردم روزه دار تهران، می شد بسیاری از مسئولان کشوری را مشاهده کرد که در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند.

شهردار تهران صبح امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت و عنوان کرد: دفاع از مظلوم وظیفه ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی شهردار تهران نیز به امروز در حمایت از مردم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد و شهردار منطقه ۶ و شجاع پوریان معاون اجتماعی شهردار نیز وی را همراهی می کردند.

شهردار تهران در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دفاع از مظلومان و ملتی که سرزمین اجدادیشان را گرفته‌اند وظیفه هر مسلمانی است. خوشبختانه مردم ایران به صورت تاریخی همیشه حامی مظلوم بوده اند و با ظالم مبارزه کرده اند. سرزمین ملت فلسطین اشغال شده است، مردم به قتل رسیده اند و رژیم اسرائیل خانه و کاشانه آنها را ویران کرده است؛ بنابراین وظیفه هرمسلمانی است که از مظلومان و همچنین ملتی که سرزمین آبا و اجدادیش را گرفته‌اند دفاع کند.

وی تاکید کرد:  این پشتیبانی و حمایت باعث تقویت روحیه ملت فلسطین خواهد شد.

فتاح: شایعه پردازی درباره کمیته امداد توسط جیره خواران صهیونیست انجام شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره حاشیه‌های پیش آمده درباره کمک این نهاد به مردم فلسطین گفت: کسانی که این شیطنت را کردند جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ما خیلی بهتر از ٤٠ سال گذشته در خط حمایت از رهبر انقلاب بوده و همیشه برای حضور در صحنه و حمایت از مقاومت حاضر هستند.

وی گفت: امروز نتانیاهو و رسانه‌های معاند سیلی خیلی محکمی خوردند و نا امیدی در چهره آنها موج می‌زند و عصبانی هستند. امروز رژیم صهیونیستی از همیشه تاریخ ضعیف‌تر است.

رئیس کمیته امداد درباره حاشیه های پیش آمده درباره کمک این نهاد به مردم فلسطین تصریح کرد: آنهایی که این شیطنت را کردند جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند. مردم ایران خودشان به مردم فلسطین کمک کردند و در همین راهپیمایی هم صندوق هایی برای کمک به مردم فلسطین قرار داده شده است. مردم ما آگاهانه به ملت فلسطین کمک می‌کنند و فقط صندوق های کمک به فلسطین برای مردم فلسطین ارسال می شود.

سردار اشتری: مردم امروز مشت محکمی بر دهان استکبار زدند

فرمانده ناجا در مراسم راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: مردم ایران هم با لبیک به فرمان حضرت آقا با تمام وجود حضور پیدا کردند و مشت محکمی بر دهان استکبار زدند.

 سردار اشتری با حضور در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: حضرت امام می‌گفتند روز قدس روز اسلام است و همه مردم مسلمان دنیا برای امروز مراسم دارند و از مظلومان و کشور فلسطین حمایت می‌کنند.

فرمانده ناجا افزود: مردم ایران هم با لبیک به فرمان حضرت آقا با تمام وجود حضور پیدا کردند و مشت محکمی بر دهان استکبار زدند.

امنیت بی نظیری را در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم

رئیس پلیس پایتخت تهران نیز در حاشیه راهپیمایی امروز گفت: امنیت بی نظیری را در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت تهران در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نیروهای پلیس امروز به صورت تمام قدر در راهپیمایی حضور دارند. نیروهای ما یک هفته است برای برقراری امنیت شب های قدر و امنیت این راهپیمایی بزرگ استراحت نداشتند و در آماده باش بودند.

وی افزود: برای راهپیمایی عظیم روز قدس هم نیروهای پلیس از نیمه شب دیشب در آماده باش بودند و فعالیت خود را آغاز کرده اند.  ما مباهات می کنیم که خادم و نوکر مردم هستیم و این سختی ها را به جان می خریم.

سردار رحیمی با اشاره به امنیت راهپیمایی نیز گفت: الحمدلله ما امروز بهترین امنیت را داشتیم و امنیت بی نظیری بر راهپیمایی امروز حاکم بود.

کد خبر 4315331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha