۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

معادلات آمریکا درمنطقه تحت تاثیر رفتار سیاسی ایران قرار گرفته است

معادلات آمریکا درمنطقه تحت تاثیر رفتار سیاسی ایران قرار گرفته است

ماهان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلیل بغض آمریکایی ها و اسرائیلی ها علیه جمهوری اسلامی ایران این است که معادلات آنها در منطقه تحت تاثیر رفتار سیاسی ایران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در ماهان گفت: ۷۰ سال قبل به دلیل غفلت مسلمانان و به ویژه سران کشورهای اسلامی یک اتفاق نگین در تاریخ کشورهای اسلامی رقم خورد و آن اتفاق تاسیس رژیمی جعلی در سرزمین مقدس فلسطین قبله اول مسلمانان است.

وی ادامه داد: اتفاقی که علیرغم اقدامات استکباری و حمایت های آمریکا و اروپا به ویژه انگلیس که بنیانگذار این حرکت در آغاز پیدایش رژیم جعلی اسرائیل بودند نتوانسته است در طول این ۷۰ سال به اهداف و مسیر اصلی که هدف گذاری کرده بودند برسد.

پورابراهیمی گفت: آنها به دنبال این بودند که بعد از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل حداکثر در طول یک دهه بتوانند آن چه را که از آن به عنوان کشور اسرائیل نام می برند و ما از آن به عنوان رژیم جعلی نام می بریم در منطقه حاکم کنند تا معادلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی منطقه را تحت تاثیر این تصمیم قرار دهند.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: پیداش انقلاب اسلامی علیرغم گذشت چند دهه از تاسیس این رژیم جعلی و اقدام امام راحل (ره) در نامگذاری جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و دعوت همه مسلمانان و آزادی خواهان به حمایت از این مردم مظلوم و بی پناه باعث شد مسیر حرکتی متفاوت در طول دوران اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین به وجود آید.

وی گفت: در سال ۱۳۴۶ جنگ شش روزه شکل گرفت و بعد از گذشت این مدت متاسفانه بخش های زیادی از سرزمین فلسطین در اختیار اسرائیل قرار گرفت. در سال ۱۳۵۹ جنگ رمضان اتفاق افتاد و مجددا بخشی از سرزمین فلسطین در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت.

پورابراهیمی ادامه داد: بر این اساس در این دوره زمانی نه تنها جریان مبارزه عرب ها با رژیم اشتغالگر قدس به ثمر ننشست بلکه در هر جنگ به جز از دست دادن بخش زیادی از خاک مقدس فلطسین هیچ اتفاقی برای مسلمنان و صاحبان اصلی سرزمین فلسطین شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اتفاقی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و به فرمان امام راحل (ره) و به حمایت از مردم مظلوم و بی پناه فلسطین رقم خورد ایجاد یک مقاومت و پایداری در مقابل جبهه ای بود که با تمام توان مورد حمایت جبهه استبکاری اروپایی ها و آمریکایی ها قرار دارد.

کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل از یکدیگر پیشی می گیرند

وی گفت: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها جبهه مقاومت در برابر اشغالگری مسیری متفاوت از دهه های قبل ایجاد کرد اما باز با شیطنت سران کشورهای خود فروخته عرب که امروز هم نقش ستون پنجم را ایفا می کنند و به جای کمک به مردم مظلوم و بی پناه فلسطین امروز در جریان و مسیر حرکت اسرائیل و در کنار آنها قرار گرفته اند.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: امروز کشورهای عربی همانند عربستان، امارات و دیگر کشورهای عربی با کمال تاسف در به رسمیت شناختن این رژیم جعلی و ارتباط با آن و عادی سازی رفتارشان با این رژیم از یکدیگر پیشی می گیرند.

وی گفت: علیرغم همه اقدامات انجام شده با هدف مبارزه با این رژیم جعلی و علیرغم اقدامات دشمنان بعد از پیروزی انقلابی که مسیر مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل را متفاوت کرده بود پیشنهاداتی برای سازش مطرح شد. البته هم از ابتدا هم مشخص بود نتیجه مذاکره و سازش با جریان استکباری همانند آمریکا و اسرائیل جز خسران برای مسلمانان در دنیا چیزی به دنبال نخوهد داشت.

پورابراهیمی عنوان کرد: نتیجه بیش از یک دهه مذاکره سران احزاب سیاسی فلسطین با آمریکایی ها و اروپایی و حتی رژیم اشغالگر قدس بعد از یک دهه به جایی رسیده که امروز رهبران گروه های سیاسی همانند حماس در فلطسین اعلام می کنند که راهی جز مقاومت و پایداری برای پس گرفتن سرزمین مقدس فلسطین از سیطره اسرائیل وجود ندارد.

آمریکاها و اسرائیلی ها دشمن اصلی اسلام محسوب می شوند

وی گفت: آمریکاها و اسرائیلی ها امروز دشمن اصلی اسلام محسوب می شوند و در عمل نشان داده اند که با آرمان دین مبین اسلام در تضادند. در طول سال های اخیر جریان تکفیری داعش با حمایت اسرائیل و آمریکا برای نابودی تفکر شیعه و جبهه مقاومت در مقابل استکبار در منطقه شکل گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد: با هوشمندی و درایت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی تهدید واقعی جریان تفکر شیعه در جامعه به فرصتی بدیل در تاریخ شیعه تبدیل شد. تهدیدی که ترس و وحشت تمام مسلمانان و شیعیان را در منطقه گرفته بود اما با رهبری رهبر فرزانه انقلاب و حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی این تهدید واقعی به فرصتی بدیل و استثنایی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد انشقاق بین شیعه و سنی بودند، افزود: می خواسند با ایجاد جریان های تکفیری که در ظاهر اهل تسنن بودند به جان شیعیان در منطقه بیفتند اما این جریان با هوشمندی و برنامه ریزی به یک مسیر متفاوت برای موفقیت های پی در پی شیعیان در منطقه تبدیل شد.

پورابراهیمی عنوان کرد: زمانی که آمریکایی ها و اسرائیلی ها تکفیرهایی که با پول های باد آورده کشورهای عربی مانند عربستان را تجهیز می کردند برنامه ریزی کرده بودند که بعد از سه ماه حکومت بشار اسد را در سوریه ساقط کنند و یک محور حرکت را به سمت عراق و یک محور حرکت را به سمت لبنان برای نابودی حزب الله و ورود به عراق برای از بین بردن اماکن مقدس شیعه در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: دشمنان قصد داشتند پس از عملی کردن نقشه هایشان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنند؛ برنامه آنها جنگ مستقیم با ایران در منطقه بود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مشیت الهی در پرتو مقاومت و پایداری مردم در سوریه، لبنان و عراق مسیر حرکت را متفاوت کرد، افزود: امروز بخش عمده ای عراق توسط تکفیری ها تصرف شده بود به طور کامل آزاد شده و حزب الله به عنوان موفق ترین جریان سیاسی در کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: امروز بخش های عظیمی از خاک سوریه که اشغال شده بود در دست ارتش سوریه است و جریان تکفیری در اوج ذلت واقع شده است.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: به جز جنگ تمام تلاش عربستان، آمریکا و اسرائیل این بود که در لبنان، عراق دخالت کنند اما امروز در کمال عزت و افتخار خبرهای خوبی را از لبنان شنیده ایم. اگر سید حسن نصرالله به عنوان رهبر حزب الله در منطقه یک روزی یک حزب به نام «حرب الله» داشت امروز شیعیان با افتخار اعلام می کنند که نفر اول انتخابات لبنان یک شیعه است.

پورابراهیمی عنوان کرد: امروز عربستان و کشورهای دیگر نتیجه انتخابات در لبنان را باور ندارند و بخش عظیمی از کرسی های مجلس و پارلمان لبنان در اختیار حزب الله قرار دارد. اگر دیروز حزب الله یک حزب بود امروز یک دولت است. این نشان از اقتدار و حمایت های جمهوری اسلامی برا پیروزی تفکر شیعه در منطقه دارد.

سردار سلیمانی جغرافیای نظامی منطقه را تغییر داده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هر جا مقاومت و پایداری در مقابل دشمن ایجاد شد این موفقیت های حاصل می شود، افزود: تغییر جغرافیای سیاسی منطقه نتیجه پایداری ها و مقاومت هاست.

نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد: آمریکایی ها خواب های دیگری برای منطقه دیده بودند و دلیل بغض آمریکایی ها و اسرائیلی ها علیه جمهوری اسلامی ایران این است که معادلات آنها در منطقه تحت تاثیر رفتار سیاسی ایران قرار گرفته است.

وی از سردار سلیمانی به عنوان مالک اشتر زمان نام برد و گفت: این سردار ایرانی امروز معادلات نظامی در منطقه را تحت تاثیر رفتار خود قرار داده است.

پورابراهیمی عنوان کرد: در طول تاریخ هر جنگی که اسرائیل علیه کشورهای اسلامی انجام داد هیچ گاه به تقابل نیانجامید اما یک اتفاق بزرگ در سال های اخیر رخ داد. به جز جریان حزب الله که در منطقه در جنگ ۳۳ روزه پاسخ دندان شکنی به اسرائیلی ها داد در ماه های اخیر بعد از این اسرائیلی ها مواضع سوریه را موشک باران کردند برای اولین بار اقدام متقابل ارتش سوریه در بمب باران و موشک باران مواضع اسرائیل در خاک اسرائیل، رژیم صهیونسیتی را در منطقه زمین گیر کرد و اعلام کردند ما با شما جنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 4315532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha