۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خبر داد؛

تاکید نمایندگان مجلس استان مرکزی بر تسریع طرح های آب رسانی

تاکید نمایندگان مجلس استان مرکزی بر تسریع طرح های آب رسانی

اراک- رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی از تاکید نمایندگان این استان بر تسریع انجام طرح های آبرسانی در دیدار با وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی با اردکانیان، وزیر نیرو اظهار داشت: ازجمله محورهای اصلی این نشست، موضوع پیش بینی تدابیر لازم برای تامین آب مورد نیاز استان مرکزی در بلندمدت باتوجه به افزایش مصرف و کمبود آب و اقلیم نیمه خشک بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: موضوع دیگر تاکید بر تسریع روند اجرای پروژه های آبرسانی استان مرکزی ازجمله پروژه انتقال آب سد کمال صالح به بخش هایی از شهر اراک بود و در این زمینه دستور لازم از سوی وزیر نیرو برای تسریع انجام پروژه صادر شد.

کریمی بیان کرد: همچنین مشکلات پروژه انتقال آب از کوچری به ساوه و آبرسانی از چشمه هفتیان به تفرش مطرح شد که در این زمینه وزیر نیرو قول مساعد داد تا مشکلات این طرح ها رفع و پروژه اجرایی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: وضعیت نیروگاه شازند ازجمله دیگر مباحث بود که نمایندگان خواستار لغو خصوصی سازی این نیروگاه و توسعه آن شدند، در این زمینه مقرر شد اگر احداث نیروگاه ۱۸۰۰ مگاواتی ساوه به سرانجام نرسد، این نیروگاه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع پساب فاضلاب اراک نیز مقرر شد طرح های لازم اجرایی شود تا پساب در اختیار صنایع این شهر قرار گیرد و آب شرب مصرفی صنایع، به چرخه مصرف شرب شهر اراک بازگردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: موضوع بعدی موضوع تامین آب شرب برای شهر جدید امیرکبیر بود که مقرر شد این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

کریمی اضافه کرد: در رابطه با تقویت آب رسانی روستایی و ساماندهی چاه های آب نیز مقرر شد امور مربوطه پیگیری شود تا کمترین مشکل در محدوده های روستایی استان برای تامین آب شرب وجود داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد: در زمینه برق رسانی نیز با توجه به ضوابطی که وزارت نیرو برای واگذاری انشعابات برق در روستاها مطرح کرده، مقرر شد تسهیلات لازم برای استان مرکزی فراهم شود.

کد خبر 4319650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha