۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۰

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

عبادت در رمضان در صورت تداوم بندگی الهی مورد قبول است

عبادت در رمضان در صورت تداوم بندگی الهی مورد قبول است

قزوین- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روزه دار واقعی کسی است که پس از عید فطر و در ماههای دیگر سال هم به عبادت و خودسازی مشغول باشد وارتباط با خدا را حفظ کند.

حجت الاسلام عباس نظری به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: عید فطر روز دریافت پاداش یک ماه امساک و خود داری از گناه ومعصیت ونزدیک شدن به معبود است.

وی افزود: از امام صادق(ع) سوال شد ما از کجا بدانیم اعمال عبادی ما در ضیافت الهی قبول شده است و ایشان فرمودند: راههای گوناگونی وجود دارد اما طاعت بعد از طاعت دلیلی بر قبول عبادت در این ماه است.

نظری بیان کرد: این فرموده به این معناست که یک ماه عبادت کردیم و نماز خواندیم و روزه گرفتیم و احسان و اکرام کردیم و راز و نیاز و دعا داشتیم اگر بعد از ماه رمضان هم این کار را ادامه دادیم و از گناه و معصیت دوری کردیم دلیل بر این است که عبادت ما در رمضان قبول شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برعکس اگر کسی بعد از طاعت و عبادت در ماه رمضان بازهم معصیت خدا انجام دهد نشان می دهد عبادتش رد شده است.

وی اظهارداشت: باید مردم بعد از ماه رمضان تقوایی که در سوره بقره اشاره شده را کسب کنند و اگر آن تقوی را در ماه رمضان بدست آورده باشند قطعا با این ایمان از افتادن در منجلاب های گناه در ایام دیگر سال مصون مانده و زدر مسیر الهی گام برمی دارند.

روز عید فطر روز دریافت پاداش و مزد است

نظری در مورد اهمیت عید سعید فطر اظهارداشت: نماز فطر مانند روز قیامت است که انسانها از قبر خارج  می شوند تا روز محشر نتیجه کار را ببینند لذا بعد از یک ماه روزه داری و عبادت پس از پرداخت زکات فطره در نماز عید فطر شرکت می کنند تا عید را جشن بگیرند.

وی اضافه کرد: مراسم نماز عید سعید فطر همزمان در سراسر کشور و استان هم برگزار می شود و این آیین در مراکز استانها به صورت متمرکز و تجمیعی برگزار می شود و انتظار داریم حتی المقدور مرم قزوین هم برای نشان دادن عظمت و شکوه نماز عید فطر در مصلی ها حضور یابند تا با اقامه نماز عید فطر اعمال عبادی و طاعات را در رمضان تکمیل کنند و مزد خود را دریافت کنند.

بعد از رمضان ارتباطمان با خدا را حفظ کنیم

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از مردم انتظار می رود ارتباط با خدا را در ایام سال بیشتر کنندو تا می تواننداز راه عبودیت و بندگی و اطاعات اوامر الهی با پروردگار انس بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر چقدر به خدا نزدیکتر باشیم از آسییب های اجتماعی و اخلاقی در امان خواهیم بود اما اگر خدای نکرده اگر کسی با خدا ارتباطش را قطع یا کم کند در زندگی به سختی می افتد و در تنگنا قرار می گیرد.

نظری اظهارداشت: حالا که یک ماه تمرین بندگی داشته ایم و ارتباط را با خدا نزدیک تر و بیشتر کرده ایم باید این روحیه را حفظ کنیم و قول و قرارهایی که در ماه رمضان در قالب دعا و نیایش با خدا بسته ایم فراموش نکنیم.

کد خبر 4321380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha