۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تمرکز زدایی مسابقات ورزشی زمینه ساز کشف استعدادها و قهرمان پروری

تمرکز زدایی مسابقات ورزشی زمینه ساز کشف استعدادها و قهرمان پروری

اراک- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: تمرکز زدایی مسابقات ورزشی و میزبانی نقاط مختلف کشور حتی مناطق کم برخوردار برای این مسابقات، زمینه ساز کشف استعدادهای جدید و قهرمان پروری است.

مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اراک، اظهار داشت: براساس ارزیابی صورت گرفته، ۲۲۶ کشور عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز هستند و این فدراسیون از جمله فدراسیون های ورزشی پرعضو جهان به شمار می رود.

وی افزود: رقابت های قهرمانی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان آسیا در بخش پسران و دختران، مرداد ماه سال جاری در میانمار برگزار می شود که ایران در این رقابت ها حضور دارد.

علی قارداشی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ در رده سنی نونهالان تنیس روی میز ایران قهرمان جهان شد. در سال جاری هم مسابقات نونهالان تنیس روی میز در اسپانیا برگزار می شود که امیدواریم ورزشکاران کشور بتوانند از عنوان قهرمانی سال های گذشته به خوبی دفاع کنند.

در رده سنی پایه تنیس روی میز فعال هستیم

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آسیای میانه در بخش دختران و پسران به میزبانی تهران برگزار شد که نمایندگان آسیای میانه هم در بخش دختران و هم در بخش پسران از ایران انتخاب شدند، بنابراین در رده سنی پایه فعال هستیم.

در مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آسیای میانه، نمایندگان آسیای میانه در بخش دختران و پسران از ایران انتخاب شدند، بنابراین در رده سنی پایه فعال هستیمرئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور بیان داشت: سیاست استعدادیابی از دو سال پیش در فدراسیون تنیس روی میز شروع شده و استعدادهایی که شناسایی گردیدند، رها نشدند، به طوری که هم اکنون تحت پوشش آموزش و فعالیت مربیان این فدراسیون قرار دارند.

علی قارداشی اضافه کرد: در کنار بحث شناسایی و آموزش، اردوهای مقطعی نیز برای تقویت این ورزشکاران و استعدادهای مورد شناسایی قرار گرفته، از سوی فدراسیون تنیس روی میز تدارک دیده شده است.

آماده سازی تیم بزرگسالان تنیس روی میز برای مسابقات آسیایی

علی قارداشی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: اولویت بندی برنامه های سال جاری در کنار برگزاری کلاس های آموزشی و برگزاری مسابقات داخلی، آماده سازی تیم بزرگسالان تنیس روی میز بانوان و مردان برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا است.

اولویت برنامه های سال جاری فدراسیون تنیس روی میز، آماده سازی تیم بزرگسالان برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا استوی تصریح کرد: همچنین برگزاری کلاس داوری بین المللی تحت عنوان لون وان، با بهره مندی از مدرس داخلی و مجوز فدراسیون جهانی نیز از دیگر برنامه های سال جاری این فدراسیون است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در زمینه برگزاری مسابقات داخلی به دنبال این هستیم، که با هدف تمرکز زدایی، مسابقات در استان ها و شهرستان های کم برخوردار برگزار شود تا استعدادهای ورزشی را در این مناطق کشف کنیم، چرا که معتقد هستیم در بسیاری از شهرستان های دور افتاده کشورمان استعدادهای خوبی بالقوه مانده اند.

۲۱هزار ورزشکار در کشور عضو فدراسیون تنیس روی میز هستند

علی قارداشی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۱ هزار ورزشکار در کشور عضو فدراسیون تنیس روی میز هستند که سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در جذب ورزشکار در رشته تنیس روی میز ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: همچنین یک اتفاق دیگر که برای اولین بار در ورزش تنیس روی میز کشورمان رخ داد و به یک رویداد تبدیل شد، حضور یک داور زن با پوشش اسلامی به عنوان عضو کمیته برگزاری مسابقات جهانی تنیس روی میز است.

کد خبر 4323301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha