۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳

رئیس فدراسیون والیبال:

اتفاقات رخ داده در آمریکا متأثر از شرایط سیاسی است

اتفاقات رخ داده در آمریکا متأثر از شرایط سیاسی است

احمد ضیایی امروز در مورد اتفاقات رخ داده برای تیم ملی در آمریکا گفت: این اتفاقات متأثر از شرایط سیاسی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی مهر، احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال امروز در حاشیه بازدید صالحی امیری در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره اتفاقات رخ داده برای تیم ملی و بازجویی FBI از اعضای تیم ملی والیبال در آمریکا گفت: این ها متأثر از شرایط سیاسی- بین‌المللی است. مگر ۷ ماه گذشته ما کل تیم را برای انگشت نگاری در دوبی حاضر نکردیم؟ آنها حتی شناسنامه مادربزرگ های اعضای تیم را نیز درخواست کردند!

ضیایی افزود: روابط بین‌الملل فدراسیون ۶ ماه با آنها در چالش بود اما در آخر نیز سرپرست تیم را برگرداندند و همچنین ویزای چند بازیکن را نیز صادر نکردند. آخرین اقدام آنها نیز در فرودگاه و سوالات FBI بود.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل کار آنها را نمی دانم. مگر ورزشکاران ما کاری به جز ورزش کردن دارند؟ تمام شرایط مشخص بود و ما از ۶ ماه گذشته با آنها درگیر بودیم. برخورد آنها منطقی نبود. قطعاً ما نیز واکنش نشان می دهیم. سرمربی تیم ملی نیز اعتراض خود را در رسانه ها اعلام کرده است. مردم نیز بدانند که تیم ملی آمریکا سه سال گذشته میهمان ما در ایران بودند و دفتر نمایندگی ایران آن زمان از واشنگتن به محل استقرار تیم رفت و روادید آنها را صادر کرد. میزبانی ما نیز از آنها، کاملاً مشخص است. آنها که خود را متمدن می دانند این گونه برخورد کردند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره حضور صالحی امیری در اردوی تیم ملی گفت: خدا را شکر که امروز توفیق داشتیم در خدمت متولیان ورزش کشور باشیم. تقریباً می توان گفت که ما در نخستین بازدیدهای تیم های حاضر در جاکارتا هستیم.  امسال رویدادهای مهمی را پشت سر هم در برنامه داریم و ما تقریباً تمام توان خود را به خدمت خواهیم گرفت. همزمانی برخی رقابت ها با یکدیگر، ما را در تصمیم گیری دچار چالش و مشکل کرد.

ضیایی خاطرنشان کرد: اگر رقابت های قهرمانی جهان مقدم بر بازی های آسیایی بود با تمام توان می توانستیم در جاکارتا حاضر شویم اما با توجه به برآوردی که از دست اندرکاران والیبال گرفتیم و با توجه به اینکه رنکینگ جهانی اهمیت بالاتری از قهرمانی آسیا دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تمام توان خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان بگذاریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تیم ملی والیبال «ب» ترکیبی از جوانان و نوجوانان است و ما برای حضور در جاکارتا باید به ترتیبی از ۱۴ تن از بازیکنان دست پیدا کنیم تا بتوانیم از آبرو و حیثیت والیبال ایران دفاع کنیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره حضور صالحی امیری گفت: صالحی امیری امروز برای شنیدن مشکلات و مسائل تیم در اردوی تیم ملی حاضر شد تا از نزدیک بتواند شرایط را درک کند و ما به همین دلیل از او ممنون هستیم. تا به حال کاری نبوده که در توان آنها باشد و برای تیم ملی انجام نداده باشند. امروز نیز در صحبت های خود با بازیکنان بیان کردند که برای رفع مشکلات در این جا حاضر هستند.

کد خبر 4324147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha