۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰:۰۱

رئیس‌کمیسیون‌صنایع‌ومعادن‌مجلس:

عدم کوچک‌سازی بدنه دولت موجب اداره پرهزینه کشور شده است

عدم کوچک‌سازی بدنه دولت موجب اداره پرهزینه کشور شده است

اردبیل - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم کوچک‌سازی بدنه از سوی دولت‌ها گفت: ایین امر موجب اداره پرهزینه کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز اکبریان شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس با امام جمعه اردبیل افزود: هزینه‌ها و سرمایه‌های کشور به دلیل بزرگ بودن بدنه دولت صرف پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۷۵۰ هزار کارمند در بدنه دولت وجود داشت، تصریح کرد: این تعداد امروز به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته که همین امر یکی از دلایل اداره پرهزینه کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون کوچک‌سازی دولت توسط مجلس شورای اسلامی تاکد کرد که با این وجود نه دولت های قبلی و نه دولت فعلی این قانون به مرحله اجرا درنیاورد.

وی عدم اجرای این قانون را باعث هدر رفت سرمایه‌های کشور برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان برشمرد و متذکر شد: در مقابل عدم اجرای این قانون نمایندگان مجلس نیز تاکنون نتوانتسه اند واکنشی داشته باشند.

اکبریان در عین حال با اشاره به کارایی و تاثیرگذاری بخش صنعت در توسعه اقتصادی و رونق تولید، خواستار توجه مسئولان کشور و مدیران استانی رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.

وی در خصوص اهداف سفر کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اردبیل اضافه کرد: بررسی وضعیت صنعت در استان اردبیل و بررسی آن در مجلس برای حل مشکلات پیش رو از مهمترین اهداف این سفر است.

کد خبر 4325392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha