۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸

دو مستند- کتاب درباره جنگ کردستان منتشر می‌شود

دو مستند- کتاب درباره جنگ کردستان منتشر می‌شود

«گردان قاطریزه» و «جوله» عنوان دو مستند- کتاب هستند که از سوی نشر ستارگان درخشان منتشر می‌شوند و به سختی‌های جنگ در کردستان می‌پردازند.

غلامحسین قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار دو کتاب به همراه فیلم مستند از جنگ کردستان خبر داد و افزود: «جوله»، به معنای ترکش و تیردان است و به سختی‌های نبرد در کردستان می‌پردازد؛ «گردان قاطریزه» که درباره مجاهدت‌های خاموش رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع)   است هم هم عنوان کتاب دیگری است که مراحل مقدماتی آن انجام شده و به زودی هم کتاب و هم فیلم مستند آن منتشر می‌شود.

مدیر انتشارات ستارگان درخشان در پاسخ به این‌که چرا کردستان را انتخاب کردید گفت: جنگ در این منطقه در طول هشت سال دفاع مقدس، به جای آن‌که جنگ با عراق باشد جنگ میان کومله و دموکرات بوده؛ ما در این دو عنوان مستند- کتاب به این مساله و نقش پیش مرگه‌های کرد پرداخته‌ایم.

قاسمی به این‌که ناشران و نویسندگاه دفاع مقدس باید مخاطب خود را بشناسند اشاره و بیان کرد: ما باید مخاطب خود را بشناسیم و براساس نیاز و سلیقه او به تولید کتاب بپردازیم. خود ما به سمت تولید آثار فاخر رفته‌و به این نتیجه رسیده‌ایم که فیلم- کتاب، چه در قالب داستانی و چه مستند تولید کنیم.

«گردان قاطریزه» و «جوله» عنوان دو مستند- کتاب هستند که از سوی نشر ستارگان درخشان منتشر می‌شوند.

کد خبر 4325700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha