۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵

دادستان عمومی و انقلاب دامغان:

۱۳ هزار فقره پرونده به محاکم قضایی دامغان وارد شد

۱۳ هزار فقره پرونده به محاکم قضایی دامغان وارد شد

دامغان- دادستان عمومی و انقلاب دامغان با اشاره به ورود ۱۳ هزار فقره پرونده به محاکم قضایی این شهرستان گفت: چهار هزار پرونده از این میزان در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی گلی عصر شنبه در جمع  زنان عضو مجمع حافظان و قاریان قرآن و عترت به میزبانی سالن جلسات کانون فرهنگی شهدای دامغان ضمن اشاره به ورود ۱۳ هزار پرونده به دستگاه قضا دامغان طی یک سال گذشته، تأکید کرد: از مجموع این تعداد پرونده‌ چهار هزار فقره در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دادگستری، دادسرا و شوراهای حل اختلاف مراجع رسیدگی به ۱۳ هزار پرونده ورودی دامغان هستند، افزود: در سطح شهرستان شش شوراهای حل اختلاف وجود دارد که از این تعداد چهار شعبه در شهر دامغان و مابقی در شهرهای دیباج و امیریه قرار دارد.

رسیدگی ماهانه ۳۵۰ پرونده

نماینده مدعی‌العموم در دامغان خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف به‌طور میانگین ماهانه به ۳۵۰ فقره پرونده در سطح شهرستان رسیدگی می‌کنند که ۵۰ درصد از پرونده‌ها سازش منجر شده است.

گلی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی حبس زدایی است، افزود: بالا بودن جمعیت کیفری زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و  قضات در محاکم قضایی بر اساس سیاست‌های محوله می‌کوشند  موارد جایگزین حبس در آراء استفاده کنند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم  قوه قضائیه ایجاد ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم در کشور بوده که این ستاد در استان‌ها و بالطبع در دامغان نیز شکل‌گرفته است و همه عموم مردم می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سجام عضو این ستاد شوند تا بتوانند موارد مطالبه خود را بیان کنند.

آمار طلاق بالا است

دادستان عمومی و انقلاب دامغان در دیگر بخش سخنان خود، گفت: نقش مؤثران دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است لذا دین‌گریزی و فاصله از علما و روحانیان از عوامل وقوع آسیب های اجتماعی در سطح جامعه محسوب می شود.

گلی با بیان افزایش ۵۰ درصدی طلاق در استان سمنان، گفت: در این استان به ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می شود که آماری بالا و تهدید بزرگ در حوزه اجتماعی به حساب می آید.

مجمع قاریان دامغان از سال۹۱ فعالیت خود را تحت نظر تبلیغات اسلامی آغاز کرد.

کد خبر 4328524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha