۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در «کما»

۱۴درصد پیشرفت فیزیکی برای بیمارستانی که قرار بود امسال افتتاح شود

۱۴درصد پیشرفت فیزیکی برای بیمارستانی که قرار بود امسال افتتاح شود

کرمانشاه- بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد همچنان با ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی در کما به سر می‌برد و حال مسئولان وعده افتتاح آن را برای ۶ سال دیگر می‌دهند.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: چند روز دیگر می‌شود ۲ سال، یعنی از زمانی که کلنگش را به زمین زدند تا امسال که قرار بود افتتاح شود ۲ سال گذشت ولی هنوز این پروژه‌ای که قرار بود کرمانشاه را به قطب درمانی غرب کشور تبدیل کند، تنها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که در زمینی به مساحت ۶.۹ هکتار و با زیربنای ۴۵ هزار متر مربع بنا شده و قرار است در ۱۱ طبقه ساخته شود با گذشت این ۲ سال هنوز هم در مراحل اولیه کار و بتن‌ریزی است و معلوم نیست با این وضع تزریق اعتبارات اجرایی شدن آن چند سال دیگر طول بکشد.

با توجه به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور و همچنین بحث توریسم درمانی و بیمارانی که برای درمان از استان‌های همجوار و حتی از کشور همسایه عراق به کرمانشاه سفر می‌کنند، بیمارستان‌های فعلی پاسخگوی این نیازها نیست و در بیمارستان‌هایی همچون امام رضا(ع) و آیت‌الله طالقانی شاهد استقرار تخت های بیمارستانی در راهروها هستیم.

طبق آمار اعلامی از نظر سرانه تخت‌های بیمارستانی هم وضعیت چندان مساعد نیست و این نیازها باعث شد تا مسئولان به فکر احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در استان بیفتند اما در ادامه کار با تزریق قطره‌چکانی اعتبارات هنوز نتوانسته‌اند این کار را به اتمام برسانند.

تعداد تختهای بیمارستانی در کرمانشاه نصف سرانه ملی است

سیدقاسم جاسمی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اخیرا در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با حضور وزیر بهداشت از روند کند تزریق اعتبارات به این پروژه انتقاد کرد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های رشد و ترقی مراکز درمانی، تعداد تخت های بیمارستانی است، اما علی رغم پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه، کرمانشاه در این زمینه نصف سرانه ملی است که این حق کرمانشاه نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر مقام معظم رهبری قرار شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تصویب شود اما در سال‌های گذشته تنها ۹ میلیارد تومان بودجه برای آن قرار داده شده که جای نگرانی است.

مهمترین مشکل پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کمبود اعتبار است

فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون برای تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه، ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده همچنین در سال گذشته هم ۳.۵ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی مهمترین مشکل این پروژه را در حال حاضر کمبود اعتبار دانست و با اشاره به اینکه اعتبارات امسال نیز ابلاغ می شود، گفت: این پروژه تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار پروژه مذکور مشغول فعالیت است، افزود: از آنجا که این یک پروژه بزرگ است نیاز به اعتبارت بیشتری دارد که امیدواریم از مرکز تخصیص یابد.

رنجبر خاطرنشان کرد: البته استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر تخصیص و جذب اعتبارات برای این پروژه هستند.

تخصیص های قطره چکانی به پروژه بیمارستانی ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه

واحد امیری مسئول مدیریت فنی و اجرایی راه وشهرسازی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار مهر گفت: اگرچه عملیات اجرایی پروژه بیمارستانی ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه به خوبی انجام می شود اما تخصیص ها محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه به مساحت زیربنا ۵۴ هزار متر مربع توسط وزارت راه و مدیریت ساختمان ها و تسهیلات دولتی و عمومی به عنوان مجری ساخته می شود، گفت: از اول پروژه، قرارداد اسکلت بندی شامل فندانسیون، سقف و دیوار بسته شد اما سفت کاری و نازک‌کاری جز قرارداد نبوده است.

این مقام مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: مدت زمان این قرارداد۳۰ ماه است و از ۲۷ تیر ۹۵ یعنی ۲۳ ماه پیش عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی حدود ۱۴ درصدی نسبت به کل کار داشته است.

امیری اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه را در سال گذشته ۳.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: ۱۷۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه نیاز است و تاکنون هم ۱۳ میلیارد هزینه شده است.

مسئول مدیریت فنی و اجرایی راه وشهرسازی استان کرمانشاه با تصریح اینکه قرار شده امسال اعتبارات ویژه ای داده شود که در این صورت ۵ تا ۶ ساله تمام شود، ادامه داد: سرانه تخت در استان کرمانشاه نسبت به کشوری خیلی پایین است همچنین استان ما یک استان مرزی است و این پروژه هم از بعد جذب توریسم درمانی می تواند مطرح شود تا بیماران از استانهای همجوار و کشور عراق تحت پوشش قرار داده شوند.

پروژه‌ای که امسال باید تمام می‌شد و شهروندان از اثرات و برکات آن بهره‌مند می‌شدند، اگر اعتبارات طبق آنچه قولش را داده‌اند محقق شود تازه برای ۵ تا ۶ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 4328757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha