۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۶

در دانشگاه امیرکبیر؛

همایش ملی سالانه رئولوژی برگزار می شود 

همایش ملی سالانه رئولوژی برگزار می شود 

سومین همایش ملی سالانه رئولوژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر فاطمه گوهر پی رئیس انجمن رئولوژی گفت: با توجه به میان رشته‎ای بودن این علم و ضرورت شناساندن آن، هیئت موسس از مراکز دانشگاهی و علمی مختلف تشکیل و پس از پی‎گیری‎های فراوان انجمن رئولوژی ایران تاسیس شد. 

وی افزود: محور اصلی اهداف این همایش گسترش دانش رئولوژی و معرفی کاربرد آن در صنایع پلیمر ،رنگ، نساجی، غذایی و دارویی، نفت، گاز و پتروشیمی، فیزیک کاربردی، صنایع هوافضا و خودروسازی، ارائه دیدگاه‎های رئولوژی جدید در حوزه‎های بین‎المللی در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم کشور و حضور حداکثری در عرصه‎های علمی بین‎المللی به منظور شناساندن توانمندی‎های بالقوه علمی کشور در این زمینه است.  

رئیس  انجمن رئولوژی خاطر نشان کرد: در همین راستا، بنا داریم سومین همایش ملی سالانه رئولوژی  با هدف ارتقا دانش رئولوژی در سطح دانشگاهها پژوهشکده ها و صنعت را برگزار کنیم. 

دانشیار دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این همایش ۱۲ و ۱۳ تیرماه در دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود، گفت: دانشجویان دانشگاههای مختلف، پژوهشکده ها و صنایع  پلیمر ور نگ، داروسازی، غذا، نفت و پتروشیمی، مکانیک  در این همایش حضور می یابند. 

گوهر پی افزود: دکتر احسان نازک دست از دانشگاه کارولینای شمالی، دکتراسماعیل مقیمی از دانشگاه کرت یونان در کنار سخنرانان کلیدی داخلی سخنرانی می کنند. 

وی با بیان اینکه ۴ کارگاه آموزشی در این کنفرانس برگزار می شود، گفت: دو کارگاه توسط دو شرکت خارجی و ۲ کارگاه دیگر توسط متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد ودانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. 

گوهر پی افزود: ۸۵ مقاله در این کنفرانس ارائه می شود.

کد خبر 4328819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha