۴ تیر ۱۳۹۷، ۸:۵۸

رئیس جمعیت هلال احمر؛

نادیده گرفتن خدمات پرستاری بی انصافی است

نادیده گرفتن خدمات پرستاری بی انصافی است

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به توانایی جامعه پرستاری در پیشبرد برنامه های حوزه سلامت، بر ضرورت استفاده از همفکری هلال احمر و سازمان نظام پرستاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار مدیران ارشد سازمان نظام پرستاری، با بیان اینکه می توان با ارتباط و تعامل بین سازمان نظام پرستاری و جمعیت هلال احمر از پتانسیل های موجود در این دو نهاد بهره مند شد، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری نماینده صنف بزرگ پرستاری است و امیدواریم بتوانیم در فضای دوستانه و صمیمی در رفع مشکلات نظام سلامت خصوصا جامعه پرستاری کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری نیروی خدوم نظام سلامت است و زحمت زیادی متحمل می شود، خاطر نشان کرد:  اگر خدمات پرستاری نادیده گرفته شود، بی انصافی مطلق است و باید قدردان زحمات پرستاران بود. زیرا این قشر مشکلات متعددی دارند و خوشبختانه با تلاش سازمان نظام پرستاری تا حدودی مشکلات حل شده اما متاسفانه مشکلات زیادی باقی مانده است و این مشکلات به دلیل کمبود اعتبارات، مشکلات زیر ساختی و از این قبیل است.

پیوندی با بیان اینکه مردم حق دارند که خدمات با کیفیت دریافت کنند، افزود: مشکلات و مسائل سیستم سلامت باید بین خودشان حل شود تا مردم بتوانند خدمات با کیفیت دریافت کنند و به حق قانونی خود دست یابند .

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: جمعیت هلال احمر با تمامی سازمان های مردم نهاد، خیریه، دولتی و غیردولتی در ارتباط است زیرا می توان با ارتباط با سایر سازمان ها به اهداف بشردوستانه سریعتر دست یافت.

وی افزود: جمعیت با اهدافی از جمله کاهش مشکلات مردم، کمک به سلامت مردم، تکریم انسان ها، ترویج صلح و دوستی رفاقت و برادری و این ارتباط ها می تواند کمک کننده باشد.

پیوندی در ادامه عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی، نگاه به تغییر و نگاه مثبت به سالمندی در کشور شکل نگرفته و زیرساخت های لازم آماده نشده است و برای کمتر کردن هزینه ها باید نیروی انسانی مورد نظر درحوزه توانبخشی را در نظر داشت .

وی با بیان اینکه توانبخشی تنها در حوزه سالمندی نیست و در تمامی رده ها کاربرد دارد، گفت: در حال حاضر ۶ مرکز توانبخشی افتتاح شده و تا پایان امسال در مراکز استان ها مراکز توانبخشی با ۴ رشته اصلی راه اندازی خواهد شد و در این راستا جمعیت هلال احمر به کمک سازمان نظام پرستاری نیاز دارد و می توان همکاری های دوجانبه داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تعرفه های توانبخشی متناسب با خدمات تعریف نشده است، اظهار داشت: می توان با کمک سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه این تعرفه ها را تغییر داد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری از گستردگی شبکه ارتباطی در سراسر کشور برخوردار است، تصریح کرد: آموزش همگانی با کمترین هزینه می تواند در سراسر کشور از طریق هیئت مدیره های نظام پرستاری انجام شود و این عمل می تواند با تشکیل یک کمیته مشترک صورت گیرد .

پیوندی افزود: با تشکیل کمیته مشترک میان سازمان نظام پرستاری و جمعیت هلال احمر و انعقاد تفاهم نامه، می توان از پتانسل یکدیگر بهره جست و برنامه ها را اجرایی کرد. 

کد خبر 4329795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha