۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵

رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

۸۰ درصد از اقتصاد کشور دولتی است/ قوانین بانک‌ها کاربردی نیستند

۸۰ درصد از اقتصاد کشور دولتی است/ قوانین بانک‌ها کاربردی نیستند

سمنان - رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور امروز دولتی است، گفت: اگر شرایط این‌گونه باشد در رشد اقتصادی به‌جایی نمی‌رسیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور امروزه دولتی است و این نشان می‌دهد که نقش‌آفرینی بخش خصوصی در استان سمنان تا چه اندازه دچار افت شده است، تأکید کرد: اگر بخواهیم به توسعه و رونق تولید برسیم می‌بایست بخش خصوصی را موردحمایت قرار داده و شرایط را برای آن تسهیل کنیم.

وی افزود: در استان سمنان خوشبختانه هماهنگی و همراهی خوبی بین اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی وجود دارد و همه حول این محور که بخش خصوصی و سرمایه‌گذار کمترین آسیب را در تلاطم‌های اقتصادی دچار شود، اتفاق‌نظر دارند اما همچنان در برخی بخش‌ها دچار مشکلاتی هستیم.

قوانین بانک‌ها کاربردی نیستند

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید یکی از اقدامات مثبت دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود، تأکید داشت: متأسفانه ۸۵ درصد موانع تولید استان مانند سایر استان‌های کشور در سه بخش بانک، مالیات و بیمه است که اتفاقاً قابل‌حل محسوب می‌شود.

جمعه‌ای بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما این است که قوانین بانک‌ها دیگر کارایی ندارند لذا این قوانین از اثربخشی به دور هستند و امیدواریم بتوانیم روزی شاهد بازبینی این مقررات و قوانین باشیم.

وی افزود: در کنار حمایت از تولیدکننده و بخش خصوصی امروز ایجاد آرامش در بازار و به وجود آوردن ثبات اقتصادی نیاز استان سمنان است.

کد خبر 4331027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha