۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰

در شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران مطرح شد؛

رشد ۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان تهران

رشد ۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان تهران

تهران- رشد ۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان تهران و نیز رشد ۱۸ درصدی نگهداری معتادان متجاهر در این استان از موارد مطرح شده در شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران صبح سه شنبه هم زمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به ریاست محمد حسین مقیمی، استاندار تهران و با حضور اعضا شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دستگاه های عضو گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه گذشته شورا در خصوص اقدامات فرهنگی برای بازگشت آسیب دیدگان اعتیاد به جامعه، تجهیز مراکز نگهداری معتادان و وضعیت کشفیات مواد مخدر در استان تهران ارائه کردند.

استاندار تهران در این جلسه طی سخنانی بر راه اندازی مرکز غربال گری معتادان تاکید کرد و گفت: به مرکز «بهاران» برای تجهیز و فعالیت یک ماه فرصت داده شود.

وی سپس به گزارشات ارائه شده در جلسه اشاره کرد و افزود: در ۳ ماهه اول سال ۹۷ در خصوص کشفیات مواد مخدر در استان تهران رشد ۵۲ درصدی را تجربه کردیم.

کار فرهنگی برای بازگشت آسیب دیدگان اعتیاد به جامعه انجام شود

استاندار تهران خواستار ورود ادارات تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان برای افزایش سطح نشاط و شادابی مددجویان مراکز ماده ١٦ شد و اضافه کرد: می بایست بازگشت آسیب دیدگان اعتیاد به جامعه از طریق کار فرهنگی در اولویت باشد.

وی اعتیاد را یک آسیب اجتماعی خانمان سوز دانست و گفت: باید همه نهادهای فرهنگی در خصوص مقابله با این آسیب اجتماعی به طور جدی ورود کنند، این چالش اجتماعی زیبنده کشور ما نیست، نباید عده ای از هم وطنان و تعدادی از خانواده های ما با این بلا دست و پنجه نرم کنند.

مقیمی بر فعالیت جدی و پر تلاش در مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مساله مبارزه با مواد مخدر در اولویت های کاری استان تهران قرار دارد.

رشد ۱۸ درصدی جمع اوری معتادان متجاهر
 
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: جمع آوری معتادان متجاهر در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است و هم اکنون ۷۸۳۵ مددجو ماده ۱۶ و تبصره ۲ در این مراکز نگهداری می شوند.

کد خبر 4331233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha