۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴

اختتامیه یازدهمین دوره اقراء برگزار می شود

اختتامیه یازدهمین دوره اقراء برگزار می شود

اختتامیه یازدهمین دوره اقراء به همت شورای عالی قرآن و با حضور اساتید قرآنی ۹ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارمهر ، اختتامیه یازدهمین دوره تخصصی اقراء با حضور قرآنیان برگزار می شود. این اختتامیه شنبه ۹ تیرماه با حضور قاریان اساتید قرآنی و برجسته کشوری در موسسه احسن الحدیث برگزار خواهد شد.

در این دوره تعدادی از قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم در قالب دوره‌های تخصصی اقراء در محضر شیوخ قرائات حضور پیدا کرده و یک دوره کامل قرآن کریم را قرائت نموده و اجازه‌نامه قرائت را کسب کرده‌اند.

بر همین اساس شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور از کشور مصر، مقیم ایران شده و برنامه دو ساله‌ای را با این استاد قرائت تحت عنوان اقراء اجرا می شود.

سنت «اقرا» نقل مشافهه‌ای قرآن کریم از زبان رسول الله توسط حافظان و قاریان قرآن کریم است از نسلی به نسل دیگر. قرائت شیخ محمد فهمی عبد السید عصفور با ۳۲ نسل، به حضرت رسول اکرم(ص) می‌رسد و حافظان و قاریان کشورمان با اقراء در محضر شیخ، به این سلسله سند متصل می‌شوند.

 سنت اقراء یکی از سنت هایی است که از صدر اسلام تاکنون رواج داشته است، در این روش، قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت فرا می‌گیرد و الفاظ قرآن با دقت و امانت نسل به نسل و سینه به سینه حفظ شده و منتقل می شود.

گفتنی است  این دوره ها به همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن برگزار و اختتامیه آن از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در موسسه احسن الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)؛ خیابان ۱۷ شهریور؛ابتدای خیابان صفای شرقی؛ پلاک ۳۹۱ برگزار خواهد شد.

کد خبر 4331235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha