۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه:

بازگشایی خسروی فتح بابی برای رونق مبادلات اقتصادی است

بازگشایی خسروی فتح بابی برای رونق مبادلات اقتصادی است

کرمانشاه-معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: نویدهایی برای بازگشایی مرز خسروی هست که امیدواریم این بازگشایی فتح بابی برای مبادلات اقتصادی و رونق کار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم الهی تبار امروز سه شنبه در همایش مداخلات و حمایت های روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده که در مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: شهید بهشتی در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی ایفا کرد و خاری در چشم دشمنان بود.

وی به شرایط کنونی منطقه و مسائل جهانی و داخلی اشاره کرد و افزود: این انقلاب هزینه سنگینی برای نظام پرداخت کرده است و در راه دفاع از آرمانها و این مرز و بوم شهدای بسیاری تقدیم کردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه بیان داشت: باید بدانید امروز همان کسانی که نهضت ملی شدن نفت و دولت مصدق را با کودتا فرو ریختند، در سال ۴۲ مردم را از امام جدا کردند و قیام ۱۵ خرداد را دقم زدند، همان کسانی که سخت ترین جنگ را به ما تحمیل کردند و بدنبال خشکاندن ریشه این ملت هستند نمی توانند دایه مهربان تر از مادر برای مردم باشند.

الهی تبار با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید مراقب دسیسه های دشمن باشند و در مقابل عملکرد خود آگاهانه عمل کنند تا به نظام خدشه ای وارد نشود، تصریح کرد: امروز دشمن نسبت به کشور ما بدنبال پیاده کردن تزی است که در عراق، افغانستان و لیبی پیاده کرد و با اعمال فشارها، تهدیدها و تحریم قصد دارد آستانه صبر و تحمل مردم را کاهش دهد و به مقاصد شوم خود برسد.

وی ادامه داد: مردم همانطور که در مقابل جنگ تحمیلی با کمترین امکانات دفاعی و تنها با سرمایه اجتماعی، اعتماد و وحدت ملی به توفیقات الهی دست یافتند، امروز نیز وحدت رویه داشته باشند و در مقابل تهدیدهای دشمن ایستادگی کنند.

وی با اشاره به رشادت و جنگندگی تیم فوتبال ایران در مقابل تیم های اروپایی گفت: تیم ما با همه تحریم هایی که بر آن ها وارد شد توانستند با همت و تلاش غرور آفرین شوند.

وی خروج آمریکا از برجام را برای ما یک فرصت تلقی کرد و افزود: برجام حرکت بزرگی از طرف دولت بود و می توانست همچون قطعنامه ۵۹۸ که با تدابیر عالمانه امام(ره) به یک فرصت تبدیل شد، باشد. برجام فرصت را از دشمنان گرفت و آنها که موقعیت خود را در خطر دیدند از آن خارج شدند.

وی با اشاره به حادثه زلزله در استان کرمانشاه گفت: در این راستا با شروع اولین روزهای کاری خود یک کارگروه اجتماعی تشکیل دادیم که در آن رسیدگی به مسائل روانشناختی مردم زلزله زده توسط بهریستی استان در اولویت قرار گرفت.

الهی تبار خاطرنشان کرد: طی این مدت توانستیم حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع علیه جوندگان و حشرات سمپاشی کنیم، همچنین جمع آوری حجم وسیع نخاله ها، جمع آوری سگ های ولگرد، رسیدگی به وضعیت آب آشامیدنی این مناطق، سمپاشی ۶ میلیون از اراضی برعلیه جوندگان که ناقل بیماری های واگیر از جمله سالک هستند انجام شد و در این حادثه تمام ملت ایران یکپارچه برای کمک به زلزله زدگان پای کار آمدند و نمادی از انسجام ملی را رقم ‌زدند.

وی با بیان اینکه تاکنون با تلاشهای همه نیروها خوشبختانه آثاری از بیماری مسری در این مناطق نداشتیم، از برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی در طول تابستان برای دانش آموزان مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: همچنین نویدهایی برای بازگشایی مرز خسروی هست که امیدواریم این بازگشایی فتح بابی برای مبادلات اقتصادی و رونق کار باشد.

کد خبر 4331314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha