۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه:

20 هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه داریم

20 هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه داریم

کرمانشاه-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از ساماندهی 2 هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان طی 15 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: کرمانشاه یکی از استانهایی است که در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در نواحی منفصل شهری و حاشیه ای با مشکلاتی مواجه است و به دلیل این که وضع آنها برای الحاق به محدوده شهری نامشخص بوده و ارائه خدمات به این شهروندان دارای منع قانونی می باشد.

وی افزود: باتوجه به این که آب جزو ملزومات و ضروریات زندگی است، بسیاری از این افراد که در این مناطق ساکن هستند، اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده و به سمت استفاده از انشعابات غیرمجاز رفتند و در مدت ذکر شده، به ویژه شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و کنگاور دارای بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز بوده اند.

تخت شاهی ادامه داد: در سال 96 قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب و برق و ... در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس رسید تا در راستای این قانون نحوه ارائه خدمت به مناطقی که الحاق شده و یا در شرف الحاق شدن به محدوده شهری هستند، تعیین تکلیف و انشعابات غیردائم و دائم برقرار شود و در حال حاضر نیز طرح ساماندهی انشعابات غیرمجاز در استان کرمانشاه در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب و برق، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده 2 همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می گردند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار انشعاب غیرمجاز در استان کرمانشاه وجود دارد که باید ساماندهی شوند و این در حالی است که در سال 96 و سه ماهه نخست سال جاری در حدود 2 هزار انشعاب، ساماندهی و به مجاز تبدیل شده است.

تخت شاهی به نبود تأسیسات زیربنایی در سکونتگاه های غیررسمی اشاره و تصریح کرد: این مناطق نیازمند ایجاد تأسیسات زیرساختی است که ما بتوانیم به آنها ارائه خدمات کنیم و در مرحله اول باید تأسیسات تأمین آب و جمع آوری فاضلاب آنها را ایجاد کنیم که بار مالی که از این محل بر شرکت آبفا تحمیل می شود، مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دلایل اصلی روی آوردن برخی از شهروندان به انشعابات غیرمجاز عنوان کرد: بیشتر این قضیه به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است، زیرا اکثر این مشترکین در مناطق حاشیه هستند.

مهندس تخت شاهی تصریح کرد: برآورد می شود که 10 درصد از هدررفت آب مربوط به انشعابات غیرمجاز باشد که شرکت آبفای استان کرمانشاه سالانه در حدود 10 میلیارد تومان در این حوزه زیاندهی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خاتمه یادآور شد: در سال گذشته، با اقدامات انجام شده در قالب 91 آیتم، قریب به 3 درصد از آبهای به حساب نیامده شرکت کاهش یافت که باعث صرفه جویی در هزینه های شرکت به میزان 50 میلیارد ریال گردید

کد خبر 4331528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha