۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۵

در گفتگو با مهر؛

گرانی‌ها صدای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ را درآورد

گرانی‌ها صدای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ را درآورد

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شرایط فعلی اقتصاد کشور مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است، گفت: از رئیس جمهور خواسته‌ایم تدبیری بیندیشد.

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است؛ به نحوی که قشرهای متوسط و ضعیف جامعه برای گذران معیشت خود به شدت دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: مردم کشور در زمینه مسائل اقتصادی مطالبات به حقی دارند و  وظیفه تمام قوای سه‌گانه است که در کنار یکدیگر با اتخاذ تدابیری لازم مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام که از قبل قابل پیش‌بینی بود، مجلس از دولت خواست تا اجازه ندهد افراد سودجو از فضای به وجود آمده سوء استفاده کنند و زمینه گرانی اجناس و برخی کالاها به وجود بیاید؛ اما عدم اتخاذ به موقع برخی تصمیمات موجب گرانی ارز، سکه و طلا شد و تبعات ناشی از گرانی آنها به برخی کالاها نیز سرایت کرد.

محمدی گفت: مجلس در جلسات علنی و غیرعلنی ضمن انعکاس مشکلات و نارسایی‌ها به دولت راهکارهایی را نیز در این خصوص ارائه کرد که از جمله آنها تشکیل بازار ثانویه ارز بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته تصمیمات خوبی در زمینه ایجاد این بازار گرفته شده است که امیدواریم این موضوع بتواند از افزایش افسارگسیخته قیمت ارز جلوگیری کند.

این مسئول با اشاره به ضرورت هماهنگی بیش از گذشته تیم اقتصادی دولت و همراهی تمام قوا در این زمینه اضافه کرد: ضرورت دارد دولت از هم‌اکنون با پیش‌بینی‌های لازم و اتخاذ تدابیر راه‌گشا، مسائل اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کند که با آینده‌نگری و پیش‌بینی مشکلات پیش رو اقدامات فعالانه به جای برخورد منفعلانه داشته باشد.

کد خبر 4331980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha