۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:

اعتیاد عامل ۶۵ درصد جرائم است/اجرای ۳۶۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده

اعتیاد عامل ۶۵ درصد جرائم است/اجرای  ۳۶۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده

کرمانشاه_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از اجرای ۳۶۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده این استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا دلیری امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پلیس متولی اولیه امر مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: تمام توان خود را در هم‌سویی با دستگاه‌های دیگر و با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جهت برداشتن باری از دوش مردم که دغدغه مقام معظم رهبری است به کار برده‌ایم.

وی با بیان اینکه معتادین بیمار نیستند، افزود: حدود ۶۵ درصد جرائم به صورت مستقیم و ۸۵ درصد به صورت غیرمستقیم به اعتیاد بر می گردد در نتیجه نگاه ما نیز به اعتیاد نگاهی اجتماعی و امنیتی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان، گفت: از نظر عملکردی سال گذشته رتبه استان ۶ پله ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر از رانت و امکانات پیشرفته بهره می‌گیرند، افزود: همین موضوع باعث می‌شود بخشی از ورودی‌های مواد مخدر به استان کشف نشود.

سرهنگ دلیری با بیان اینکه کرمانشاه در مسیر مستقیم ترانزیت مواد مخدر نیست، بیان کرد: در سال ۲۰۰۱ کل تولیدات افغانستان ۲ هزار تن و در سال ۲۰۱۷ حدود ۹ هزار تن بوده همچنین به تعبیر قاچاقچیان در افغانستان به صرفه‌ترین راه دسترسی به اروپا، ایران است پس طبیعتا کشور ما مخل رسوخ ترانزیت است.

وی همچنین از رتبه نخست استان در کشفیات مواد مخدر خبر داد و ابراز داشت:  میزان این کشفیات۲ تن و ۷۰۴ کیلوگرم مواد سنتی و ۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز جامد و مایع بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۳۲.۵ کشفیات در سال جاری، از رشد ۱۱۳ درصدی مواد مخدر سنتی خبر داد و عنوان کرد: کشفیات امسال   ۴۵۰ کیلوگرم،  شامل ۳۹۳ کیلوگرم تریاک، ۳۵ کیلوگرم حشیش، ۹ کیلوگرم هرویین، ۶ کیلوگرم گراس و ۲ کیلوگرم شیشه بوده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش۵۹.۵ درصدی دستگیری ها در سه ماهه اول امسال، گفت: سال قبل مجموعا ۱۵۷ قاچاقچی دستگیر شد که شمار دستگیر شدگان امسال تاکنون به ۵۹ نفر رسیده است.

سرهنگ دلیری در ادامه با اشاره به رشد  ۴۶.۵ درصدی دستگیری  توزیع کنندگان مواد مخدر در استان، افزود: در این راستا از ابتدای امسال تا کنون ۴۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده است و در این زمینه همچنین ۸۸۹ خرده فروش دستگیر شدند که این آمار از رشد ۵۲.۵ درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل حکایت دارد.

وی  از رشد ۴.۷ درصدی دستگیری نگهدارندگان مواد مخدر با تعداد دستگیری ۶۶ نفر خبر داد و گفت: جمع کل دستگیری ها یک هزار و ۷۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی  با تصریح اینکه ۳۶۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده در راستای ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شده است، گفت:  در همین راستا در سال گذشته  ۲۸۷ منزل پلمپ شد و از ابتدای امسال تا کنون هم در راستای اجرای این طرح  ۵۱ منزل پلمب شده است.

کد خبر 4332136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha