۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷

رییس سازمان مدیریت تهران در پاسخ به مهر؛

رشد مالیات‌ستانی امسال، نشان از رونق کسب و کار دارد

رشد مالیات‌ستانی امسال، نشان از رونق کسب و کار دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران گفت: رشد مالیات‌ستانی در ابتدای امسال در تهران نشان از رونق تولید و کسب و کار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله ترکی امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی گفت: در سال ۹۷ برای اولین بار در ۳ ماهه ابتدایی سال ۶۵ درصد اعتبارات عمرانی به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: همواره در نیمه دوم سال این اتفاق می افتاد اما امسال خوشبختانه شاهد تخصیص زودهنگام بودیم.

این مقام مسئول گفت: پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی به دلیل رشد مالیات‌ستانی از واحدهای تولیدی در ابتدای سالجاری بوده و این موضوع نشان می‌دهد رونق به تولید و کسب و کار کشور بازگشته است.

وی تاکید کرد: این مساله نشان میدهد مالیات ستانی در استان تهران قوی بوده است. 

شناسایی ۱۱ چالش اصلی در استان تهران

با بیان اینکه در کشور حدود ۷۰ هزار پروژه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: باید این پروژه ها را اولویت بندی کرد و بر  اساس این اولویت بندی بودجه را توزیع کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در استان تهران این اولویت بندی انجام شد و ۱۱ چالش اصلی استان را مشخص کردیم.

وی ادامه داد: آب، حمل و نقل عمومی و ریلی، ترافیک، تصفیه خانه فاضلاب های شهری و روستایی، آب رسانی روستایی، ساماندهی آب های سطحی جنوب تهران، بهداشت و سلامت، نوسازی مدارس، حاشیه نشینی، آلودگی هوا و بافت های فرسوده شهری و روستایی چالش هایی هستند که به عنوان اولویت های استان تهران انتخاب شده اند.

ترکی افزود: در حوزه برنامه ریزی این موارد را مدنظر قرار داده ایم و در کنارش به مساله اشتغال خواهیم پرداخت.

وی در ادامه در خصوص التهابات بازار تهران گفت: تثبیت نرخ دلار اقدام مثبتی بود. اما به عنوان مثال خرید ۷ میلیون قطعه سکه در راستای رفع نیازهای اساسی نبود.  

وی گفت: ما قرار است با تحریم ها مقابله کنیم، این مقاومت قطعا تنش هایی به دنبال دارد.

ترکی با اشاره به اعتراضات اخیر در بازار تهران توضیح داد:  بازار محل کسب و کار مردم است در عین حال باید دغدغه فعالان اقتصادی و بازاریان را شنید.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه افزود: در بازار ارز و پول بالای ۱۲۰۰ قلم کالا شامل ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند که هیچ مشکلی ندارند همچنین بیش از ۹ میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شد.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که در بحث عرضه و تقاضا وقتی دچار مشکل شویم بازار کمی متشنج می شود. مردم باید مدیریت کنند تا به اندازه نیاز خود از بازار تقاضا داشته باشند اگر این رویه رخ دهد قطعا در نیمه دوم سال وضعیت خوبی خواهیم داشت.

ترکی تاکید کرد: ما برای تحریم ها سناریوهای مختلفی داریم و هیچ نگرانی نخواهیم داشت. به مردم می گویم که نگران نباشید و یاس و نا امیدی که برخی، در فضای مجازی منتشر می کنند درست نیست.  

تعریف ۸۸۰ خدمت در دستگاه های اجرایی 

ترکی در ادامه با بیان اینکه شفاف سازی بودجه مهمترین گام بود که اجرایی شد، گفت: امسال بودجه ریزی به صورت عملیاتی و عملکردی بود. این نوع بودجه به سلامت اداری و مصرف صحیح بودجه  منجر می شود.

وی افزود: ما تاکنون ۸۸۰ خدمت برای دستگاه های اجرایی تعریف کرده ایم که این خدمات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می گیرد.  

وی اظها داشت: ما هم اکنون میزخدمت در دستگاه های اجرایی تعریف کرده ایم تا از این طریق به صورت حضوری و الکترونیکی درخواست ها را بشنویم تا رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

۲۲۰ هزار پرسنل اداری داریم

ترکی در ادامه گفت: ما در استان تهران ۲۲۰ هزار پرسنل اداری داریم،که از این تعداد ۱۰۶ هزار پست مصوب بوده و الباقی یا قراردادی یا ساعتی هستند. از این رو اولویت ما ساماندهی حوزه منابع انسانی است تا دیگر پست بلاتصدی نداشته باشیم.  

تولید سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ گل شاخه بریده در تهران

این مقام مسئول به حوزه کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی از سال ۹۴ تا ۹۶ تقریبا ۴۰ هزار هکتار از اراضی تهران تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرارگرفتند. امروز بالای ۱۵۰۰ هکتار گلخانه در تهران داریم این یعنی با برنامه جلو رفتیم و توانستیم در سال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون گل شاخه بریده در تهران تولید کنیم. به زودی پایانه صادرات گل و گیاه ایجاد می شود.

ترکی افزود: همچنین تصفیه یک میلیارد متر مکعب فاضلاب در جنوب تهران و برخی نقاط پایتخت در حال اجرا است. 
تنش میان شهرداری و دولت پایان یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت رفع اختلافات با شهرداری بود درواقع از سال ۹۴ دیگر تنش ها میان دولت و شهرداری از بین رفت.

تکمیل آمار واحدهای فعال  و غیرفعال صنایع تهران تا پایان تیر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه باید تعداد واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال را راستی آزمایی کنیم، اظهار داشت: ۶ هزار واحد صنعتی در شهرک ها داریم در حالیکه آمار واحدهای فعال و غیرفعال دقیق نبود از این رو از ابتدای سال ۹۷ گروهی را با همکاری شهرک صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با هدف جمع آوری اطلاعات واحدهای تولیدی تشکیل دادیم که با استفاده از اطلاعات این گروه تا پایان تیرماه همه واحدهای تولیدی شناسنامه دار می شوند. 

 وی گفت: شناسنامه دار شدن واحدهای تولیدی موجب می شود که میزان نیاز  واحدها به ارز و مواد اولیه نیز مشخص شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین در خصوص وضعیت اشتغال خانگی و عمومی در استان تهران، اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفتیم که دستگاه های اجرایی و بانک ها برای ارائه این تسهیلات وارد عمل شدند. 

ترکی تصریح کرد: اما در بخش اشتغال عمومی از بانک ها گله مند بودیم که فقط ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند در حالی که باید بالای ۲۰۰۰ میلیارد پرداخت می شد البته بانک ها قول جبران دادند.

۱۰هزار خودرو در تهران می توانند تسهیلات نوسازی بگیرند

ترکی در ادامه اظهار داشت: در استان تهران ۱۰ هزارخودرو سبک و سنگین می توانند تسهیلات نوسازی دریافت کنند که نرخ سود این تسهیلات ۹ درصد است. 

این مقام مسئول با اشاره به بخش حمل و نقل ریلی گفت: در بخش حمل و نقل ریلی مطالعات مریوط به قطار حومه ای تهران- پردیس – دماوند انجام شده است.

وی افزود: برای قطار حومه ای تهران- پاکدشت هم ردیف اعتباری باز شده که به زودی این طرح اجرایی می شود.

وی ادامه داد:  طرح قطار حومه ای تهران_ پرند در دست مطالعه است. همچنین مطالعات قطار حومه ای تهران- بهارستان و شهر قدس تمام شده و منابع هم پیش بینی شده است.

ساماندهی ۱۳۵ هزار واحد صنفی فاقد پروانه

ترکی در مورد ساماندهی مشاغل و اصناف گفت: ۱۳۵ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در تهران فعال بودند که تا پایان برنامه ششم همه این واحدها ساماندهی می شوند. 


 

کد خبر 4332298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha