۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶

معاون استاندار کرمانشاه خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیاردتومان از بودجه عمرانی به کمک‌های فنی اعتباری

اختصاص ۱۰۰ میلیاردتومان از بودجه عمرانی به کمک‌های فنی اعتباری

کرمانشاه-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی استان به کمک‌های فنی اعتباری برای اشتغال‌زایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال است  که با نرخ بالای بیکاری مزمن دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: علی رغم تمام تلاش های نظام جمهوری اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب همچون احداث مجتمع‌های پتروشیمی، خودروسازی و... در استان کرمانشاه، اما هنوز هم مشکلات زیادی در استان داریم و بخش‌هایی از این زنجیره‌ها باید تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ارتقای فرهنگ کار در استان را از مهمترین دغدغه‌ها و رسالتی خطیر برای مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد و گفت:‌ باید این فرهنگ را از سطح خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و تشکلات جامعه شروع و آنرا نهادینه کرد.

رحیمی با اشاره به ام‌گذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: بخش زیادی از این موضوع به بنگاه‌های تولیدی برمی‌گردد تا کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند چراکه مردم تابع قیمت‌های پایین و تولیدات باکیفیت هستند.

وی توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: امسال ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات روستایی و عشایری، مناطق زلزله‌زده، صندوق توسعه ملی، رونق تولید و خوداشتغالی در اختیار استان است که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی به کمک‌های فنی و اعتباری تخصیص دادیم تا تسهیلات کم‌بهره  در اختیار کارفرمایان قرار بگیرد بانک‌ها هم در این زمینه باید همکاری کنند.

رحیمی به مشکل خام‌فروشی در استن اشاره کرد و ادامه داد: سامانه کارا فرآیند پیچیده‌ای دارد که می‌تواند تسهیل شود همچنین در تصویب طرح‌های ارسالی استان به کارگروه ملی اشتغال  باید تسریع صورت بگیرد و کرمانشاه را با دید ویژه‌ای ببینند.

کد خبر 4332365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha