۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷

حاشیه‌های مراسم معارفه مدیرکل تعاون کرمانشاه؛

جلسه‌ای برای توجیه برجام!/مدیران کار و فرار از ارائه آمار«بیکاری»

جلسه‌ای برای توجیه برجام!/مدیران کار و فرار از ارائه آمار«بیکاری»

کرمانشاه-مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با حاشیه‌هایی همراه بود که آنرا بیشتر به جلسه‌ای برای توجیه برجام تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور محمدامین سازگارنژاد معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای استانداری کرمانشاه و بدون حضور استاندار برگزار شد.

در این جلسه که معاونان «سیاسی امنیتی» و «هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع» استاندار کرمانشاه نیز حضور داشتند ابتدا داوود یاوری به ارائه گزارشی از عملکرد ۴ ساله خود در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پرداخت و نبود حتی یک تحصن کارگری در استان را از موفقیت‌های دوران مدیریت خود عنوان کرد.

وی همچنین صلح و سازش ۲۵ درصد از ۲ هزار و ۹۳۳ پرونده تشکیل شده در مراجع تشخیص این اداره‌کل و ۱۵ درصد از پرونده‌های مراجع شوراهای حل اختلاف، بازرسی ۱۱ هزار و ۴۰ موردی از کارگاه‌ها و افزایش تعداد تعاونی‌های مرزی از ۴ به ۲۹ مورد را از دیگر نکات مثبت دوره مدیریتی خود برشمرد.

یاوری اما هیچ صحبتی از آمار بالای بیکاری استان و انتقاداتی که در این زمینه بر عملکرد وی در این مدت وجود داشت نکرد و به نوعی از بیان آن که بزرگترین معضل استان محسوب می‌شود فرار کرد و سعی داشت نکات مثبت این دوره را بیشتر نمایان کند.

در ادامه این جلسه الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه صحبت‌هایش را با یادآوری سالگرد شهدای ۷ تیر شروع کرد و هزینه‌های سنگینی که ملت در راه انقلاب پرداخت کرده اند را یادآور شد و ریشه تمام مشکلات را نشات گرفته از استکبار دانست.

وی در ادامه به دفاع از برجام پرداخت و آنرا کار بزرگ تیم دیپلماسی روحانی عنوان کرد و گفت: رییس جمهور آمریکا هم اعلام کرده که سرشان کلاه رفته است.

الهی تبار بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام در کشور تاکید کرد و افزود: باید شرایط روز را به خوبی درک کرد و این اتحاد و انسجام را پررنگ‌تر کنیم.

سازگارنژاد معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما به دفاع تمام قد از برجام پرداخت و آنرا سند صلح‌خواهی  و منطق ملی برای گفتگوهای بین‌المللی دانست و تصریح کرد: ما این منطق ملی را برای تعالی می‌خواهیم.

همچنین حسن عزیزی مدیکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز بدون اشاره به بزرگترین مشکل استان یعنی بیکاری که وزارت کار بیشترین سهم را از این موضوع دارد تنها به ارائه یک توضیح کلی در مورد هدفگذاری اشتغال در سند توسعه اشتغال استان بسنده کرد!

بیشتر صحبت‌های عزیزی به جای حوزه کار و اشتغال به موضوع دفاع از دولت و انتقاد از منتقدان آن معطوف شده بود و وی از تلاش برخی محافل شناخته شده برای تخریب دولت با سیاه‌نمایی و بزرگ جلوه دادن مشکلات انتقاد کرد.

وی همچنین به دفاع از برجام پرداخت و ادامه داد: عهدشکنی دشمن تنها معطوف به برجام نبوده و حتی پروتکل‌های زیست محیطی و حقوق بشر را هم زیر پا گذاشته است.

کد خبر 4332493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha