۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰

مدیرکل امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

لزوم حفاظت اضطراری و ایجاد دفتر فنی برای بناهای تاریخی لرستان

لزوم حفاظت اضطراری و ایجاد دفتر فنی برای بناهای تاریخی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر لزوم حفاظت اضطراری و ایجاد دفتر فنی برای بناهای تاریخی لرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای راهبردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با حضور فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی، محب علی از استادان برجسته مرمت بناهای تاریخی کشور، امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه بر تسریع در روند مرمت قلعه و بناهای اطراف آن و همچنین پل های تاریخی استان تاکید شد.

مدیرکل امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه گفت: قلعه فلک الافلاک و پل های تاریخی لرستان از آثار ارزشمند ملی کشور به شمار می آیند که باید روند مرمت و همچنین فرآیند ثبت جهانی آن ها در دستور کار قرار گیرد.  

فرهاد عزیزی با اشاره به اینکه ثبت جهانی یک اثر، توسعه گردشگری و در نهایت رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، افزود: حفاظت اضطراری از بناها و راه اندازی دفتر فنی یکی ازمهترین راهکارها برای جلوگیری از ریزش های احتمالی و مرمت بناها در لرستان است.

وی اظهارداشت : فعالیت های حوزه بناهای تاریخی باید بر اساس یک فرآیند مهندسی منظم صورت گیرد و یک آرشیو کامل از همه فعالیت ها مستندسازی شود.

کد خبر 4332677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha