۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:

گلوگاه‌های کرمانشاه برای مبارزه با ورود مواد مخدر تجهیز شد

گلوگاه‌های کرمانشاه برای مبارزه با ورود مواد مخدر تجهیز شد

کرمانشاه-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از تجهیز گلوگاه‌های استان برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شمشیری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۰۹ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شد، اظهار داشت: میزان کشف مواد مخدر در استان کرمانشاه طی سال گذشته حدود ۲ تن و ۷۰۴ کیلوگرم بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز خرید و فروش مواد مخدر از راههای مختلف صورت می گیرد ما نیز برای مقابله با آنها رویکردهای تازه ای در دستور کار داریم به گونه ای که استان را برای فروشندگان مواد به محل ناامنی تبدیل کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه به شناسایی ۱۳ محله آلوده در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: طی سال گذشته توانستیم بیش از ۲۰۰ مرکز توزیع مواد مخدر را شناسایی و پلمب کنیم و امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ما در همسایگی کشوری هستیم که از سال ۲۰۰۱ تا کنون با تولید بیش از ۹ هزار تن مواد مخدر در تولید این مواد افیونی حدود ۴ هزار درصد رشد داشته است.

شمشیری ادامه داد: عمده مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی وارد کشور شده است، هرچند با تغییر رویکرد قاچاقچیان امروزه از طریق بنادر و آب ها نیز این مواد به کشور وارد می شوند.

وی خاطر نشان کرد: سه ماهه اول امسال ۴۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی کشف و ضبط شد که از این میزان ۳۹۳ کیلوگرم تریاک بوده است.

وی یکی از گلوگاه‌های ورودی مواد مخدر به استان کرمانشاه را کنگاور اعلام کرد و افزود: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار است این گلوگاه به شدت برای مبارزه با ورود هرگونه مواد مخدری تجهیز شود.

وی نقش روحانیون را در مبارزه با مواد مخدر برجسته دانست و افزود: با توجه به اینکه روحانیون در مساجد و مراسمات اجتماعی و فرهنگی بیشتر با مردم سروکار دارند می توانند در راستای فرهنگ سازی نقش موثری را ایفا کنند و در سخنرانی ها در مسیر مقابله و مبارزه با مواد مخدر نقش آفرینی کنند.

شمشیری بیان داشت: عالمان دینی در این راستا نقش کلیدی دارند و درخواست ما این است که برای ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش تلاش خود را به کار بگیرند.

کد خبر 4332721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha