۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵

امام جمعه موقت خرم‌آباد تشریح کرد:

شهدا شاخص حرکت در مسیر انقلاب/رهاورد مکتب شهید بهشتی برای مسئولان

شهدا شاخص حرکت در مسیر انقلاب/رهاورد مکتب شهید بهشتی برای مسئولان

خرم‌آباد- استاد حوزه و دانشگاه و امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: «شهید بهشتی» شاخص حرکت در مسیر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه شهدای هفتم تیر کسانی هستند که هم قبل از پیروزی و هم بعد از پیروزی انقلاب به عنوان انقلابیون شاخص و سرآمد مطرح بودند، اظهار داشت: شهید و شهادت به تعبیر شهید بهشتی از دست دادن نیست، ایشان می فرماید «نگویید چقدر شهید از دست داده ایم بگویید چقدر شهید به دست آوردیم».

وی با بیان اینکه مجلس امروز برای گرامیداشت به دست آوردن چشم و چراغ شهید و شهادتی است که راه را به ما می نمایاند، شاخص است برای حرکت، تصریح کرد: شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب و شهید سید فخرالدین رحیمی سید الشهدای لرستان است.

این استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه شهید بهشتی یکی از معماران انقلاب بود، او را حقیقتا باید یک مهندس معرفی کرد، افزود: امام خمینی(ره) کسی که زمینه حرکت و شعاع حرکت و تدبیر قیام و انقلاب را ایفا می کرد می گوید «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم شهید شد و خار در چشم دشمنان بود»؛ به تعبیر رهبری نیز شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب است و برای اعتلای اسلام موثر بود.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه رهبری فرمودند «شهید بهشتی اگر در حوزه ها می ماند از مراجع مسلم بود»، ادامه داد: شهید بهشتی بسیار معتقد بود، نشانه اعتقاد او هم این بود که عزیزترین کالای موجود در جهان یعنی جانش را تقدیم انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی مظهر ابتکار بود و به معنای حقیقی کلمه بردبار و صبور بود،  هیچگاه احساس ضعف نمی کرد، تصریح کرد: این ها اوصافی است که چراغ راه ماست، شهید بهشتی شاخص حرکت به سمت بهشت خداست و اخلاقش شاخص اخلاق بهشتی است.

این استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به درس و رهاورد مکتب شهید بهشتی برای مسئولین این زمان انقلاب گفت: شهید بهشتی خودشان می گویند «در تشکیلات حزب باید آهنگ عبادت وجود داشته باشد، باید دفاتر حزب محل عبادت باشد، تشکیلات باید به درد مردم بخورد نه اینکه باری بر دوش مردم باشد،  تشکیلات باید نگهبان ارزش ها باشد نه نگهبان خود، تشکیلات باید بر اساس صداقت باشد»

حجت الاسلام متقی نیا خاطرنشان کرد: مسئولان باید از این سخنان شهید بهشتی درس بگیرند، امروز با ساختارها و تشکیلاتی مواجه هستیم که ۹۰ درصد هزینه ها مال خودشان است و ۱۰ درصد به مردم می رسد.

وی یادآور شد: نظم، نماز اول وقت، فروتنی و تواضع و حق پذیری از خصوصیات شهید بهشتی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سید فخرالدین رحیمی گفت: افتخار میکنیم در جریان انقلاب و دفاع مقدس روحانیت پیشتاز بوده است.

حجت الاسلام متقی نیا افزود: آنچه روحانیت ادعا کرده در میدان عمل و صحنه مبارزه به منصه ظهور گذاشته است.

وی ادامه داد: شهید رحیمی از آغاز در کنار درس، مبارزه علیه طاغوت و ارتباط با امام راحل را فراموش نکرد،  در مسجد علوی که کانون مبارزه بود و در دور دست ها و روستاها فعال بود و برای پیروزی انقلاب تلاش کرد.

کد خبر 4333029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha