۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

قوه قضاییه باید جهادی و شهادت‌گونه عمل کند

قوه قضاییه باید جهادی و شهادت‌گونه عمل کند

کرمانشاه_نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: روز قوه قضاییه مزین شده با شهادت آیت‌الله بهشتی و این به معنای این است که قوه قضاییه باید جهادی و شهادت گونه عمل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در نشست با رئیس کل و دیگر مسئولان دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شخصیت آیت الله دکتر بهشتی شخصیتی قانونمند، توانمند، انقلابی، قاطع و با شکوه و شهادت‌طلب بود و همه قضات و مسئولان قوه قضاییه باید چنین رفتاری را در خود جلوه‌گر سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز هجمه علیه قوه قضاییه زیاد است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی خدمات و عملکرد قوه قضاییه به طور کامل و هنرمندانه به مردم ارائه شود که مردم وسعت خدمات را ببینند.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تنها استانی است در کشور که در پرونده‌های کیفری آن کاهش داشته است، اظهار داشت: در سال ۹۳ حدود ۱۱۷ هزار پرونده جرم و جنایت در دادسراها داشتیم که این رقم در سال ۹۶ به ۷۶ هزار پرونده رسیده است که نشان از بهبود این موضوع در استان کرمانشاه دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مفید دادگستری کرمانشاه اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندان بوده است که فواید زیادی را برای مردم و بیت‌المال به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر طی مجازات‌های جایگزین موظف به اجرای ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی شده‌اند و علاوه بر کاهش هزینه زندانی شدن آنها که ماهانه ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر از بیت‌المال هزینه می‌شود خدمات گسترده‌ای نیز ارائه شده است.

همچنین در این نشست مدیران ذیربط دادگستری استان کرمانشاه نیز گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود ارائه دادند.

آرتین کمالی هم با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: پس از زلزله شایعات بی اساسی در آمار کشته‌شدگان این زلزله ارائه شد که کاملا بی‌اساس و کذب بود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: مجموع کشته شدگان زلزله کرمانشاه ۶۲۰ نفر است و پزشکی قانونی کرمانشاه بلافاصله پس از زلزله در محل حاضر شدند و ۴۹۵ نفر معاینه و گواهی فوت صادر شد.

وی تصریح کرد:در بازدید از همه روستاها کل اجسادی که خود مردم به خاک سپرده بودند ۸۵ نفر بود و مابقی نیز در بیمارستان‌های استان و خارج از استان از دست رفتند.

کد خبر 4333140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha